Slit och släng

Regnet sprutar ner ifrån himlen.
     Jag tittar ut genom fönstret klockan halv nio och ser grått plaskväder, skakar på huvudet och hoppar i säng igen, lycklig att de inte ringde in mig på morgonen en tredje dag på raken. Sedan sover jag till kvart över tolv och får smått ångest för att det blev så länge.. skulle ju bara sova nån halvtimme eller nått. När ska jag lära mig att jag inte kan planera sånt utan att sätta nått alarm!?
    Sedan dess har jag i alla fall städat bort en massa bös som låg slängt över hela huset. Nu tänkte jag organisera om lite - lägga i skräp (som inte är tillräckligt skräpigt för att slängas) i lådor. Men först ska jag ge mig på min garderob. Jag har en garderob och två byråer med massa kläder. Förra året var jag tvungen att sno en extra garderob för päronen för att få plats med allt. Och hela tiden köper jag mer grejer som jag bara använder en gång. Herre gud jag har blivit en såndär som bara använder kläderna en gång om jag inte favoriserar dom!!" Sån skulle jag ju aldrig bli. Attans.
    Vi får väl se hur mycket jag har hjärta att rensa bort. Många grejer har överlevt flera rensningar med tanken att "jag kanske kommer använda den nån gång" utan att det har hänt. Kanske är dags nu. Separationsångest.

Kom bara ihåg att skaka, spruta och torka av!

Kommentarer
Postat av: Fröken Spruta

Vill du att jag ska spruta ner hela dig!?

2008-02-06 @ 15:05:11
Postat av: Lotta

Jag måste också städa igenom mina garderober. Har skjutit på det ett tag nu. Man vill ju inte slänga något men man måste för att få plats nya grejer som man bara använder en gång. Jag har till och med en del grejer som jag inte ens använt nån gång.

Angånde semlorna så ska jag be mamma göra några extra till dig. Kaske som "grattis till barnet du inte fick"? (Hon hade också läst det men hon var smart nog att dubbelkolla bilden.)

2008-02-06 @ 15:34:25
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: Cicci

Till Fröken Spruta:
Det beror på. Vatten går bra. Även chokladsås.

Lotta:
Jag har också grejer jag int eanvänt nån gång men de har nu hamnat överst så att jag verkligen ska ta på mig dom! Haha.
ÅH ja vad snällt. Jag har varit lite ledsen när det gäller den där ungen. trodde ju han var min och så var det en ANNAN Cecilia Renström som tog honom. Såna fasoner. kan behöva en extra semla för det.

2008-02-07 @ 17:36:23
Postat av: Fröken Spruta

Chokladsås? Ska jag tolka det som en sexuell invit!? =P

2008-02-08 @ 15:03:22
Postat av: Nymphaea

Tolka det som du vill. Bara det går att torka av efteråt.
Ehum.

2008-02-08 @ 19:16:54
URL: http://nymphaea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0