Hattar och fåglar

Jag kom precis hem från en vända på stan. Jag har länge letat efter den "perfekta hatten". Till sommaren alltså. Har bara hittat någon jag skulle vilja ha på utländska nätsidor och en hatt är ganska skrymmande så helst ville jag inte beställa från utanför Sveriges gränser. Så hittade jag den idag - på Åhléns. Nu ligger den i min garderob och bara väntar på att jag ska dra på mig sommarkläderna. Gilla.

Nu sitter jag i soffan och botar dagens krämpor med godis och en av de nya Loka likes L.A-smakerna (annanas, smakar isglass och sommar!). Under tiden roar jag mig med att kika på bilder med fåglar från Sveriges ornitoligiska förenings hemsida. Jsg gillar fåglar, det vet de flesta. Men att jag sitter här hemma och halvdör av överdoserad söthet, det vet inte så många, förrän jag delat med mig av det här.

Talltita


Gråsparv


Kattuggla


Tofsmes


Blåmes


och en pilfink


Alla bilderna är tagna från Sveriges ornitologiska förenings hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0