Så blev jag en schlagerbög

Helgen var fantastisk. Eller ja. Det hände mycket, mycket som var roligt. Fredagen avnjöts i St Patricks gröna tecken. Irländsk öl och musik flödade när det blev VIP-förfest (för det var det ju!) och uppvärmning med The Plastic Paddies innan partyt begav sig vidare för bandets spelning på kårhuset Boulogner. Behöver jag nämna att jag var överdrivet grön?

Efter en trevlig bakislördag med mysteriet "Äpplet som försvann" och med en hel del timmar spenderade framför Fallout New Vegas var det dags för Jespers karaoke-/födelsedagsparty hemma hos Joni på kvällen. I present gav jag honom något jag aldrig trodde att jag skulle ge någon. Något jag inte ens trodde att jag någonsin skulle köpa - brysselkål. Jag brukar säga att det är det enda jag aldrig någonsin kommer lära mig att äta men Jesper blev jävligt nöjd så, mission accomplished. (Han ville dessutom ha "någonting som försvinner" så jag gav honom brysselkålen i en nedbrytbar påse från Bodyshop.) Jag hade verkligen världens bästa kväll som dessutom avslutades på Glädje där Joni sa det bästa på länge. "Cicci, du är en sån schlagerbög. Jag gillar det."

På söndagen jobbade jag. Jag gillar att jobba. Jag gillar gamlingarna där jag jobbar. Så, if everything else fails, då är det jag som blir en usk. Jag är ledsen över att jag inte har bilder från helgen. Jag vet att en hel del togs. Däremot har jag inte någon aning om av vem eller var de är. Äh. De närmsta två veckorna bjuder på en abnormalt stor arbetsbörda när det gäller skolarbete. Det är bara att hugga i och leva på att det kanske kommer fler såna helger när allting bara... fungerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0