En spännande våffeldag.

Veckan har varit fullspäckad. Det är dock ingenting mot vad nästa vecka kommer vara. Jag har försökt planera allt i huvudet och till slut kommit fram till att jag måste skippa en av mina föreläsningar i Skövde på onsdag för att över huvud taget kunna genomföra min presentation i Jönköping på torsdag. : ( Jag har missat tre föreläsningar i hela mitt liv, en gång på grund av migrän, en gång på grund av influensa och en gång för att min väckarklocka inte ringde. Vad jag minns. Skit samma, det känns i varje fall inte roligt. Det positiva är väl att allting kommer kännas jätteslappt efter att den här intensiva perioden är över.

Gårdagen bjöd i alla fall på en morgon då jag insåg att mina strumpor var slut. Fick ta en akut liten tvätt där på morgonen, som tur var så var båda tvättstugorna lediga. Det resulterade i alla fall i att jag kom för sent till mitt uppsatsarbete, men bara med 5-10 minuter. En kille kom 2,5 timme sent så jag var väl i ganska god tid ändå, tänker jag. Efteråt blev det en tripp med Anki till IKEA. Hon skulle köpa ett 5 dl-mått och jag en glasburk. Storshopping med andra ord! Efter att ha blivit halft påkörda och sedan dragit runt alldeles för länge styrde vi kosan mot 59an och våffelparty! Det slutade med att alla våfflor blev som pannkakor (våffelkakor) och de som inte orkade vänta på att göra våfflor gjorde pannkakor av sina som faktiskt blev mer som våfflor (paffles). Jösses.

 

Hur många karlar behövs för att göra en våffelsmet? Svaret hittar du i bilden. Själv stod jag först och gjorde våffelsmet i massor, men det var visst för svårt för killarna. ;)
(Bilden är snodd från Sumana)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0