Var är jag?

Just nu sitter jag i hem2. Ja jag har ju tre. När mina föräldrar undrar var jag är frågar de inte "Var är du?" utan "I vilken stad är du?" Ahmen kom igen, jag är ju världens bostadsmogul. Hur många i min ålder kan skryta med att bo i en etta i "centrala" Jönköping (var nu det är), i en hyfsat central tvåa på Östermalm i Skövde och i ett radhus in the suburbs?

Skämt åsido. Inget är där jag vill ha det. Ska jag åka någonstans krävs hur mycket planering som helst och ändå stämmer oftast ingenting. När jag är i hem3 kommer jag på saker jag ska ta dit från hem2, åker till hem2 och minns inte vad som skulle med tillbaka till hem3. Rotlös men inte lottlös, säger jag bara. Globetrotter eller hemlös? Ja det sista är jag ju då rakt inte. Dagdriverier, är nog vad jag sysslar med.

Oh look at me, jag babblar. Håll ögonen öppna här förresten för jag fick en liten idé idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0