God och glad, blåbär!

 

Jaså minsann. Vad tror jag om det här? Kexchoklad med blåbär. Blåbär och choklad är två smaker som är gudomliga var för sig men kombinerat blir det inte alltid så bra. Lindts mörka chokladkaka "Intense Bluberry" är ett exempel där smakerna faktiskt fungerar bra tillsammans. Annars tycker inte jag att det fungerar så värst bra i till exempel bakning, även fast kladdkaka med blåbär låter jäkligt gott. Jag är nyfiken i alla fall. Det blir till att leta efter den här nästa gång jag går och handlar.

 

Idag köpte jag jäst och vetemjöl special för jag tänkte att jag skulle baka morotsbröd. Sen försvann ambitionen och jag... tar det imorrn. Eller ja, imorrn ska jag tvätta. Äh, jag är kvinna. Multitasking is my thing.


Kommentarer
Postat av: Sumana

Spännande, men jag vet inte om jag vågar testa den, har aldrig ätit nåt med blåbär och choklad i samma.

2011-02-03 @ 00:03:21
URL: http://sumana.tumblr.com
Postat av: Nymphaea

Testa Intense Blueberry då! Den är jättegod verkligen. Bitterheten i den mörka chokladen går så jäkla bra ihop med de söta blåbären. Däremot vet jag inte hur kexchoklad, som ju redan är jättesöt, passar med söta blåbär. Kollade på Maxi igår och den fanns inte där än. Ska hålla utkik.

2011-02-03 @ 15:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0