Sunny Afternoon

 

Ja, alla kan ju ta och lyssna på Sunny Afternoon med The Kinks, dagen till ära. Solen skiner nämligen och det är tämligen vindstilla. Här hos Circusresidenset har vi inga balkongmöbler ännu. (Dessa ska hämtas hos en viss storebror snart. Hoppas jag.) Därför plockade jag med mig en stackars köksstol och placerade den och mig själv ute på balkongen. Kan jag ha suttit i tio minuter tro? Ja, kanske, men inte mer än så. Fy bövelen vad varmt det blev! Helt otroligt. Nyss gick det ju inte att sitta ute för att det var för kallt, och om det är för varmt redan 17 april, hur kommer det vara 17 juli? Det märker vi.

Nu ska jag i alla fall springa till närmsta mack och köpa Aftonbladet med tillhärande söndagsbilaga ("Söndag"?). Tydligen ska de ha ett reportage med om min vän och gamla arbetskamrat Marina Hedlunds pilgrimsfärd. Ska bli mycket intressant! Hon är en såndär människa som man, om man inte pratat med henne på någon vecka, inte vet exakt var i världen hon befinner sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0