Fotografer och jag alltså...

Miljöpartiet de gröna i Västra Götaland hade valkickoff i Skövde i lördags. Jag hade jättekul och ser redan fram emot valarbetet om tre år, trots att vi ni har en månads valarbete framför oss på grund av att det har sjabblats med röster och det därför ska hållas omval! Vi var även ute på stan runt lunch och pratade med folk. Mitt hår syns på bild i SLA idag och Skaraborgsradion sände ett inslag med mig på nyheterna. Det roligaste under dagen var när en äldre partikollega med systemkamera i famnen hälsade på mig innan första talet inne i kulturhuset.

- Hej, Göran heter jag.
- Hej Göran. Jag heter Cecilia.
- Cecilia. Hur ska jag komma ihåg det tycker du?
- Du får göra precis hur du vill. Min kamera heter Göran så jag kan komma ihåg ditt namn på det sättet. (Nickar mot hans kamera.)
- Heter din kamera Göran? Varför det?
- Jag köpte den av en Göran och nu kallar jag kameran för Göran, det passar den så bra! Jag brukar säga att "nu tar jag Göran och går ut."

Långt senare på dagen, när Åsa Romson (valberedningens förslag på nytt språkrör) höll sitt tal på torget, kommer Göran (människan då, inte kameran) fram till mig med sin kamera i högsta hugg.

- Du hade ju döpt din kamera till Göran, precis som jag heter.
- Ja, det stämmer.
- Därför har jag döpt min kamera till Cecilia!

Så. Nu finns det en liten Pentax i Tidaholm som heter Cecilia! Så jäkla smickrande, tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Snejk

Fantastiskt roligt!

2011-05-04 @ 14:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0