Vänsterfeminist helt plötsligt?

På sidan valpejl.se kan man göra ett test för att se var man står på den politiska skalan. Testet består av 50 frågor och väljer man inte att få svara på frågor om de ämnen som står en närmast om hjärtat får man frågor om ALLT. Även sånt man kanske inte har någon åsikt om. Jag valde att få frågor om allt.

Då hade jag 5% högre på v än mp. (Som medlem i Grön ungdom och Miljöpartiet de gröna är det ju smått pinsamt.) Vad som är ännu mer intressant är att Feministiskt initiativ hade exakt lika många procent som mp! Haha. Jösses. Jag kanske ska omvärdera mina prioriteringar? Fast, skulle jag välja mina hjärtefrågor tror jag att resultatet skulle se lite annorlunda ut. I alla fall, det är ett kul test för dig som ännu inte bestämt vad du ska rösta på.

Val är roligt.

Kommentarer
Postat av: AnKi

Jag fick också förvånansvärt höga siffror för Fi... Och högst fick mp, fast att jag själv egentligen mest velat mellan de röda. Men då körde jag också på alla sorters frågor.

2010-09-11 @ 18:41:38
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
Postat av: Sumana

Jag fick ungefär samma procent (mellan 53-55 %) på M,C,V och S, sedan var det 57% Fi och 61% MP.. Det verkar som många fick ganska högt på Fi..

2010-09-11 @ 20:58:21
URL: http://Sumana.tumblr.com
Postat av: Nymphaea

Vi tjejer står helt enkelt i enad front mot patriarkatet! Ropen skalla, lika rättigheter åt alla. Typ. Jag hade över 70% på V, S, MP och Fi. Sen hade jag 30% och neråt på allianspartierna. Haha1!

2010-09-12 @ 00:42:26
Postat av: Marcus

Coolt, FP, M högst upp, och då trodde jag ändå S skulle komma högt då jag tyckte jag var sjukt vänstervriden i vårdfrågorna och lite annat. Oh well. :P

2010-09-12 @ 13:05:05
Postat av: Nymphaea

Jag tänker låtsas som att jag aldrig någonsin har läst den där kommentaren. (Erase from memory. Check.)

2010-09-12 @ 14:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0