Juno och Mac



Igårkväll visade TV4 filmen Juno. Under veckan som gick gjorde jag en massa propaganda för filmen hos mina föräldrar så att de skulle kika på denna fantastiska film. Det gjorde de. Jag satt med.

Filmen var lika bra som vanligt men en sak slog mig. I scenen då Juno frågar sin pappa om två personer verkligen kan hålla ihop hela livet säger pappa MacGuff en väldigt träffande sak. Jag har förut bara tänkt att det är fint sagt men nu blev jag helt ställd.

Mac MacGuff: Look, in my opinion, the best thing you can do is find a person who loves you for exactly what you are. Good mood, bad mood, ugly, pretty, handsome, what have you, the right person is still going to think the sun shines out your ass. That's the kind of person that's worth sticking with.

Juno MacGuff: Yeah. And I think I've found that person.


Well Juno, det tror jag att jag också har gjort.


Kommentarer
Postat av: Morwen

(Och sen att man har turen att utvecklas åt samma håll, då man förändras genom hela livet. :)

2010-10-27 @ 19:07:17
URL: http://screamwithme.blogg.se/
Postat av: Nymphaea

Ja, det är så klart en stor grej. Just nu sätter jag dock tillit till att 17 år inte lyckades få isär oss... och jag hoppas att det fortsätter så. I alla fall eftersom vi båda redan är på det klara med vad vi vill med livet. Kommunikation, I like it.

2010-10-28 @ 10:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0