Follow the yellow brick road

Ikväll var jag på 59an och fick i glada vänners lag se världens bästa film (enligt mig), Trollkarlen från Oz för ca, tja vad kan det bli, säkert fyrtionde gången i mitt liv. Har bara sett den tre gånger i år och det är faktiskt rätt lite för att vara jag.

Den här gången var dock lite annorlunda. För det första såg vi den på 59ans storbilds...vägg. Vilket innebär GIGANTISH bild, för er som inte vet. För det andra såg vi den på Blu-ray. Tydligen ska Trollkarlen från Oz (enligt vad bröderna Wahlström hört/läst) vara den absolut bästa filmen som finns på Blu-ray hittills. Jag kan inget annat än att acceptera detta faktum. Fytusingen vilken bild. Fantastisk. ...och filmen blev plötsligt en procent bättre, vilket innebär att den nu är bra till 101 procent. Inte illa för en film med över sjuttio år på nacken.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sumana

Jag har nog aldrig sett den tror jag :P

Tycker du att jag är en hemsk människa nu?

2010-11-16 @ 00:09:36
URL: http://Sumana.tumblr.com
Postat av: Nymphaea

Nej då. Däremot tycker jag att du borde varit med igår och sett den! Det verkar vara många häromkring som inte sett den, vilket är väldigt underligt. En barndom utan Trollkarlen från Oz kan inte vart så bra som den kunde blivit :P



Det finns verkligen inte en bättre film på denna jord. (Men fråga inte de som var med igår, det blev lite för mycket prat om annat för deras del. Piff och Puff och jagvetintevad.)

2010-11-16 @ 08:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0