Angånde det här med musik

Okej. Jag är inte vanligtvis såhär sur på folk jag inte känner. Faktiskt. Men just nu kan jag inte hjälpa det.

Ikväll har jag varit på beer pong med en massa bra folk. Det var jättekul. Kvällen började hos Anki, fortsatte på Akademin och sen tillbaka till Anki för mellanfest.

Ni som känner mig vet att jag gillar musik. Förmodligen mer än de flesta (utan att försöka vara bättre än någon annan). Jag känner liksom musiken i hela min kropp. Varenda litet slag på trumman smeker mig inifrån. Inget annat kan få mig att känna på samma sätt, det är näst intill magiskt. Den musik jag inte gillar, den gillar jag inte just för att det gör ont i kroppen på mig. Förmodligen eftersom jag inte KÄNNER just den låten eller musikstilen. Jag inser att det här låter jätteklichéartat men det är verkligen så. Jag skulle inte överleva utan ljuva ljud i min hjärna och själ (ja, det är där musiken hamnar).

Ikväll blev jag dock jävligt sur hemma hos Anki. Okej. Jag hade köat ett par låter på Spotify som någon (jag såg vem det var) klickade bort. Jag tycker att det har med respekt att göra. Man väljer inte en låt på Spotify och spelar den, man KÖAR så att alla ska få en chans att lyssna på det de vill. Alla ska få sin vilja igenom. Så det kändes inte direkt så jättekul att mina låtar försvann men det var okej. Jag kan ta sådant. Men senare när jag återigen intagit datorn och tagit upp en video på YouTube med en av mina absoluta favoritpartylåtar så kommer en jävla brud fram och... mitt framför ögonen på mig letar hon upp en annan video, låter den inte ladda utan trycker direkt på play och min låt försvinner. Där slog det slint. Alltså allvarligt talat. För många kanske det inte är en big deal men vet man hur en musikälskare fungerar så TAR MAN FÖR FAN INTE BORT EN LÅT FÖR NÅGON ANNAN. Jag blev seriöst förbannad. Tog tag i ansiktet på henne, riktade det mot mig och sa att sådär gör man fan inte. Aldrig någonsin. Man köar. Då påstod hon att man inte kan köa på YouTube. Som att det är ett problem? Som att man inte kan trycka på paus bara för att man skrivit in en låt?

Gud. Jag är fortfarande skitarg över något som för de flesta är en skitsak. Jag gick i alla fall hem. Jag tänkte att det är inte värt det. Det är bättre att sitta ENSAM HEMMA och få lyssna på det jag vill lyssna på istället för att vara kvar på en förfest där jag bara kommer vara arg. Yes. That is how important MUSIC is to me. Så nu lyssnar jag på Rolling Stones. Vi får väl se när jag lugnar ner mig.

Allvarligt talat tjejen. Skaffa festvett. Vänta på din tur.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

sv: Tack! Vad söt du är och vad glad jag blev :)



Bra gjort med musikmördaren, hade velat se hennes reaktion när du slet tag i ansiktet på henne, haha.



Ha en fin kväll!

2010-12-02 @ 21:49:41
URL: http://isabellehulten.blogg.se/
Postat av: Isabelle

sv: Tack! Vad söt du är och vad glad jag blev :)



Bra gjort med musikmördaren, hade velat se hennes reaktion när du slet tag i ansiktet på henne, haha.



Ha en fin kväll!

2010-12-02 @ 21:50:25
URL: http://isabellehulten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0