Loving cup eller?

I'm the man that brings you roses when you ain't got none.
Yes, I can run and jump and fish, but I won't fight
you if you want to push and pull with me all night.
Give me little drink from your loving cup.
Just one drink and I'll fall down drunk.



Jupp. Så är det alltså. Det är Mick Jagger jag vill ha. Tydligen.
Gud jag skulle ÄÄÄLSKA att få blommor någon gång. When I ain't got none. Eller, i alla fall uppskattning av något slag. Men jag får nog nöja mig med de blommor jag får av föräldrarna på födelsedagen.

Jag frågade min mor igårkväll om pappa någonsin säger till henne att hon är fin. Att tröjan passar henne extra bra eller att hon är fin i håret. Mamma himlade med ögonen och vräkte ur sig "Jaaaa, hela tiden!". Det var nästan så att jag skrattade, bland de tårar som föll just då. Hon vet kanske inte hur bra hon har det. Eller så vet hon det. Det kanske är sådant som håller ihop människor. Att ge och ge och få någonting tillbaka.


Jag önskar att någon kunde uppskatta mig också. Jag vill också hitta den där personen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0