100115

På tal om ingenting. Jag skrev innan jul att jag hade vägt mig och kollat mitt BMI. Jag jämförde för ungefär en vecka sedan.

Innan jul vägde jag 49 kg och hade ett BMI på 18.2. Jag lyckades inte gå upp de två kilon jag hade tänkt men jag gick upp nästan ett. Så mitt BMI blev 18.6 istället. Tyvärr har det ju hänt lite saker och jag har haft lite svårt att äta. Nu när jag vägde mig så vägde jag 48 och mitt BMI blir då 17.8. Så gick det med det. Typiskt.

Fast ja. Jag ska äta mat nu. Riktig mat. Senaste dagarna har jag levt på yoghurt, banan och glass (har jag ätit något som magen fått jobba med mer har jag fått magknip med diverse kräkande följder). Igår åt jag en varma koppen till lunch, så det var kanske lite mer matigt. Idag ska jag pröva på tortellini! Jag älskar det så jag måste ju få i mig nått i alla fall. Jag bestämmer. Det ska gå.

Mitt huvud är fullt av tankar som inte bör vara där just nu. Nästa vecka har jag inlämning av ett stort grupparbete, redovisning av detsamma och sedan opponering på en annan grupps arbete. Som om inte det räckte har jag visst en tenta nästa vecka också. Ändå så tänker jag nästan ingenting på skolan, hur mycket jag än försöker. Sådana här saker händer alltid vid sämsta möjliga tillfälle, eller? Skärpning nu Cicci.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0