10 januari

Idag är det:

1 år sedan min brorsdotter döptes
22 år sedan jag döptes
22 år sedan mina föräldrar förlovade sig

Ja, när mina föräldrar skulle förlova sig tänkte vara smarta och välja ett datum som de lätt kunde komma ihåg (nej, de är inte gifta). Att kombinera sin förlovningsdag med dotterns dopdag verkade vara ett smart drag. MEN när mamma gratulerade mig på min dopdag idag grattade jag tillbaka till en förvånad mamma. När jag sedan grattade pappa var han om möjligt ännu mer förvånad. Att min brorsdotter döptes samma dag förra året hade de också glömt. Man kan tycka att detta vore en lite speciell dag i min familj men "minne" ingår tydligen inte i våra gener.

Typiskt att den här dagen skulle bli så jävla katastrofal bara. Fast så är det väl ibland. Man kan inte få allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0