Ma mère

Jag kan liksom inte låta bli. Min mor kläcker ur sin såna söta saker ibland. För ett tag sedan kallade hon mig Pernilla, för två veckor sedan råkade hon säga Evelott till mig. Don't ask me why. Det är möjligt att hon har fler döttrar nånstans som hon inte har berättat om. Hoppas att de inte heller får ta sista pepparkakan i burken eftersom den då måste diskas.

Jag

Mamma

Vad gör du?
Jag gör matlåda till dig tills imorrn!
Nämen, vad snällt!
Det blir potatiskorv med wienerbröd.

Den där potatiskorven ska verkligen bli spännande att smaka på. Wienerbröd vet jag ju hur det smakar men inte tillsammans med potstiskorv som jag ju faktiskt inte vet vad det är. Jag anar att hon egentligen skulle säga "potatismos och wienerkorv" men man vet aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0