Ra ra Rasputin

När jag satte mig vid datorn idag efter jobbet högg det till i hjärtat. Av en slump fick jag syn på en artikel jag önskar att jag inte hade sett. "Boney M:s frontman död". Utan att skämmas för mig själv måste jag säga att Boney M ändå hör till mina favoriter trots att jag ganska sällan lyssnar på dem. Ja, jag vet att de inte sjöng själva, ja jag vet att mycket var snott och personerna i bandet var mest "anställda" av producenten Frank Farian. Det gör mig inget. För jag gillar det jag hör.

Bobby Farrell blev bara 61 år. Lika gammal som min mamma. Artikeln avslutades genom att ge mig information om platsen där han dog - ett hotellrum i St Petersburg. Kan det ha varit Rasputins vrede som fick honom till slut?

Vad snygga de var. Eller? Ehm.

 

 

De hade inte den bästa Rasputin-videon på YouTube. Dåligt. (Eller jo, de hade den men med helt annan musik. For some reason. Upphovsrättsproblem probably...) Och ja, jag vet att ingen kommer kolla på videon... men det kanske jag gör.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0