Lakritstrollstavar i mitt hjärta

När de två första Harry Potter-filmerna gick på bio fanns det Harry Potter-godis. Någon som minns? Det fanns magiska sugkarameller som ändrade färg, det fanns Bertie Botts every flavour beans och laktitstrollstavar. De sistnämna var något jag totalälskade. Jag köpte på mig en massa! Det var långa laktitsstänger fyllda med något lila stuff som smakade... gott. Den tiden, 2001-2003 var min mest intensiva JAGÄLSKARHARRYPOTTER-period och jag förknippar liksom Philosophers Stone och Chamber of Secrets med tillhörande godis. Sen försvann godiset. De två stänger jag hade kvar kunde jag inte med att äta upp, så förmodligen ligger de kvar i någon låda någonstans, åtta år gamla. Jag har dock aldrig glömt hur underbart stavarna smakade, och tänkte på dem ganska ofta. (Patetiskt? Ja, kanske lite.)

Igår var jag för andra gången på Deathly Hallows part 1. Jag hade bestämt mig för att inte köpa något godis innan filmen. Man äter ju ändå såna fasansfulla mängder sötsaker innan jul. Ändå följer jag med Marcus in i godisbutiken över gatan. Och vad ser jag där? SMÅ BITAR AV TROLLSTAVARNA I LÖSVIKT! De gick under ett helt annat namn, men de var unmistakeable. Det var dem! Var ju bara tvungen att köpa. Så nu sitter jag hemma och knaprar på en godissort jag saknat i 7-8 år. Oh, heaven. Smakar precis så som jag minns. Mmmmm.


Kommentarer
Postat av: VaNiLLa

Jaaa, det fanns chokladgrodor oxå och då fick man ju kort på magiker också. Jag hade Dumbledore vet jag =)

2010-12-26 @ 16:38:16
URL: http://vanillaseyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0