Funderingar

Längtar med vemod och spänning till mitten av vårterminen då det är dags för mig att jämna Jönköpingshemmet och skapa ett nytt i Skövde. Jag trivs så jäkla bra i min lya i Jönet. Ännu bättre trivs jag nog med närheten till nästan alla jag tycker om. Dessutom är det skönt att i alla fall ha fått testa på att bo i en annan stad än den där stan där jag levde i nästan 23 år.

Men allting har sin tid. Jag flyttar tillbaka, fast till något nytt. En jättefin och stor lya hyfsat nära stan. Tillsammans med min bästa vän. Han den där Smörgåsen. Buskis. Magister Munter, Farbror Lycklig. Kärt barn har många namn.

Men tur är det allt att det går tåg, gamla hederliga karavanen. I alla fall under nästan halva året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0