Fars dag och skivmässa

Så, då var det fars dag igen. Far han fick fyra trisslotter, enligt reklamen skulle man ju ge far femtio lakan i tjugofem år eller vad det var men... några femtio lakan blev det inte. Det blev femtio kronor i stället. Inte helt fel det heller. Jag menar, det är ju typ fyra liter bensin! Ehm.

Sen drog jag med den där farsgubben till skivmässa på Valhall. Jag behövde skjuts och sällskap. Han ställde upp. Jag letade egentligen efter Halvfemhuset på vinyl men hittade en massa annat skrot istället. (Jag hade Halvfemhuset när jag var liten men min älskade mor skickade i väg den vid ett tillfälle i tron om att jag aldrig tänkte lyssna på den mer... och nu har jag den bara på CD.) Så, om någon har en Halvfemhuset på vinyl och vill bli av med den kan jag mer än gärna agera adoptivförälder!

Det blev tre andra skivor istället. Trazan & Banarne och It's Only Rock'n'Roll har jag sedan tidigare på CD (Trazan & Banarne-skivan har jag på både CD och kassettband men det kan inte hjälpas... jag är beroende av dem.) Transformer var verkligen inte en dag för tidigt...

 

Så, nu blir det förmodligen till att placera mig i min soffa, plugga och låtsas att jag är Lou Reed samtidigt...



Kommentarer
Postat av: Sumana

Min pappa fick med trisslotter, fast han vann bara 25 spänn (fast de va på två lotter)

2009-11-08 @ 16:45:44
URL: http://sumana.blogg.se/
Postat av: Nymphaea

Haha, då vann de precis lika mycket då. Fast Triss vann lika mycket som pappa gjorde. Fyra lotter kostar 100 spänn och han fick tillbaka hälften, so did Triss. Hrmpf.

2009-11-08 @ 16:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0