En känsla utöver det vanliga

Idag hände det något underligt. Jag kom hem till Skövde med tåget och blev mött av Erik på stationen. Sen gick vi på stan. Jag köpte inte en enda grej. Däremot shoppade Erik loss ordentligt och jag agerade smakråd/packåsna. Sen gick vi och fikade och jag orkade inte äta upp min chokladboll...

När vi sedan hade kommit hem kändes det jätteskumt att komma hem med flera kassar utan att en enda pinal i dem var min. Gång på gång slog samma tanke mig: "Ooh jag måste kolla på det jag köpt!". För det vill jag gärna göra när jag köpt nya grejer. Jag vill beundra dem lite och känna mig nöjd över mina spenderade pengar. Men varenda gång tanken slog mig fick jag slå ner den med att ingenting i kassarna var mitt. Mycket underligt. Jag tror inte att Erik känner så varenda gång jag kommer hem med femtioelva kassar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0