Det är inte lätt jämt

Jag ligger i en soffa och kikar på TV, mamma ligger i den andra och sover.
Jag nyser. Mor flyger upp i sittande ställning.

Jag: Förlåt
Mor: Vad var det?
Jag: Vilket då?
Mor: Ett ljud!
Jag: Jag nös?
Mor: Nej, det var det inte.
Jag: Joo, jag NÖS och du vaknade.
Mor: Jaha... (och lägger sig ner i soffan igen)

Efter några minuter nyser jag igen, mamma reagerar på samma smått våldsamma sätt.

Mor: Vad var det? Nått ljud!
Jag: Jag nös igen.
Mor: Nej.
Jag: Joo, vafan jag NÖÖÖÖS!
Mor: Öh... jaha... (och lägger sig ner once again)

Man har det inte lätt alltså. Mamma tror att jag ljuger om att jag nyser. VARFÖR skulle någon ljuga om det? :P

Kommentarer
Postat av: AnKi

ha ha ha, du kanske får träna in ett annat nysljud?

2009-11-03 @ 08:28:52
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
Postat av: Nymphaea

Ja, jag tror också det. Men till saken hör ju att jag faktiskt försökte kväva nysningarna och nsa så tyst det bara gick eftersom jag inte ville att mamma skulle vakna. Hade jag nyst lika högt som vanligt kanske hon hade fattat vad det var. Kanske. Inte säkert dock.

2009-11-03 @ 12:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0