22 år och kylskåp?

Min mamma är vigare än mig. Min mamma fyller sextio om nån dag, jag är tjugotvå. Vafasen?

Vi kom in på ämnet med vighet på nått underligt vänster och mamma ställer sig då med raka knän och nuddar sina tår med fingerspetsarna. Det har jag ALDRIG kunnat. Inte ens när jag idrottade. Jag visar detta för henne. Sedan visar jag att jag heller inte kan sätta mig på golvet, sära på benen (ja jag vet hur det låter) och sedan nudda båda fötterna med båda händerna. En i taget går bra, men inte båda samtidigt. Mamma sätter sig ner... och gör just det. Det har jag aldrig kunnat heller. Ever.

Mamma försökte trösta mig med att det nog handlar om vilka slags muskler man har och hur ryggraden ser ut. Men jag tror henne inte. Jag tror att hon är gymnast i hemlighet. Och jag är ett kylskåp, inte i hemlighet.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Då är jag också ett kylskåp! :(

2009-11-25 @ 23:12:22
URL: http://twinklelikeastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0