Heh, ja där ser man.

Åååh suck. Å jag som trodde att jag hade en krass syn på verkligheten. Det har jag verkligen inte. Inte jämfört med många andra, har jag upptäckt. Shit shit, jag är lite upprörd. Att dessa människor fortfarande framstår som gulliga, älskvärda och jättetrevliga känns främmande när jag alltid känner mig så otroligt jobbig med mitt gnäll. Jahapp, liksom.

Idag har arbetet med b-uppsatsen flytit på ganska bra, vi har fått mycket gjort trot ett par längre pauser för att litta på youtube eller lyssna på den underbara svenska tolkningen av Hair, eller ja, "Hår". Imorrn åker vi till Jönköping för det andra handledarmötet. det kommer bli lite mycket att prata om med tanke på att vi inte hade någon text alls förra gången och har typ tio sidor nu... Äh, det blir som det blir.

Fick världens bästa grej med posten idag! Jag antar att den är från Fröken Puma, för ingen annan männska jag känner skickar efter grejer från andra sidan jordklotet! Det var i alla fall Chitty Chitty Bang Bang! En av mina absoluta favoritfilmer när jag var liten. Jag minns första gången jag såg den. Det var på dagis och den gick på tv. När filmer var slut var jag helt överväldigad och bad fröknarna spola tillbaka. De förklarade att det inte var från en video och att det inte gick att spola tillbaka. Jag bad dem igen ändå. Haha! Wowieeee!!! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla in filmen om Stoppa barn misshandeln på min blogg. HEMSKT =( Mvh Stina

2009-05-13 @ 21:59:28
Postat av: Fröken Puma

Ditt antagande sårar mig.. =)

2009-05-14 @ 03:00:54
URL: http://www.piratpartiet.se/guldpirat
Postat av: Fröken King

Jag kan för övrigt upplysa dig om att det var den 5 januari 1994 du såg den på dagis, mitt i vintern! har koll på allt



Men nu är det dags igen, på den finaste utgåvan som finns!!



I have a dream.. goes MLK on her That one day, i will get three pictures for each gift, en på paketet, en på fodralet, och en på det öppnade fodralet.. ställer jobbiga krav =)



Men jag gläds faktiskt verkligen av sådant.. jag har så lite.. =(

2009-05-14 @ 03:16:58
URL: http://www.piratpartiet.se/guldpirat
Postat av: Nymphaea

Så en sprudlande glad kommentar om det räcker inte? Jag vet ine men jag tror att folk skulle bli lite trötta på min blogg om de fick se sånt varenda gång. Dessutom har jag så lite ork till sånt där nu för tiden, jag känner aldrig att jag hinner någonting alls.



Är du säker på att det var 5 januari 1994? Då gick jag ju inte på dagis längre. Jag gick på dagis till augusti 1993... iof så var det ju förmodligen jullov och jag fick vara på fritids eftersom mina föräldrar inte var lediga. Men jag har bestämt för mig vilken lokal det var jag såg filmen i och det var inte en av fritids lokaler, det var en på dagisavdelningen. Så svårt det blev...

2009-05-15 @ 08:37:44
Postat av: Fröken TV

Du får skaffa dig mer ork!! =)



Ja enligt Svensk Mediedatabas så var det första gången den filmen sändes på TV i Sverige, vilket förvisso låter högst osannolikt, men den databasen brukar vara komplett ända sen TVns införande i Sverige. Jag kollar ofta upp datum för Lilla huset på prärien i den från 1980 då jag uppdaterar på IMDb, och det finns felfria kompletta tablåer från så långt bak, så varför Chitty skulle saknas verkar skumt..



Det finns ingen svensk titel på filmen att söka på, och en sökning på Caractacus ger inga kompletterande resultat.



alle=chitty" rel="nofollow">http://www.slba.se/slbaweb/?searchalle=chitty



Men jag ska forska vidare och se om jag kan bekräfta när du var på dagis för 15år sedan!! =)



Apropå hur underbar jag är, kolla vad jag har sponsrat!!!



http://spacekotten.blogg.se/2009/may/sveriges-lurvigaste-pirat.html

2009-05-15 @ 17:49:50
URL: http://www.piratpartiet.se/guldpirat
Postat av: Fröken Musikal

Jag har för övrigt aldrig sett filmen, så vitt jag minns, även om jag rimligtvis har stött på den snabbt, men nu dök den fina utgåvan upp till ett fyndpris, och jag har funderat en del det senaste på vilka musikalfilmer man borde skaffa, så det kändes rätt.



Sen insåg jag snabbt att den bara måste vara en fullträff för dig, och så rätt jag fick!! Som vanligt. =)



Min musikalsamling på DVD består nu av Chitty, Rocky Horror Picture Show, Moulin Rouge och West Side Story. För ett tag sen trodde jag att jag hade South Park the Movie också, men det visade sig vara fel. Min koll på vilka filmer jag köpt är uselt låg..



Sen kanske man halvt kan räkna This is Spinal Tap.



Men mest stolt är jag över min 2-disc Special Edition av Crossroads med Britney Spears, som jag köpte för 29kr!!! Man måste ha en riktig kalkon i samlingen som referens över hur fel det kan bli när absolut alla felaktiga beslut som kan fattas om vem som ska få vara med i en film, och vad den ska handla om, fattas. =)



Man kanske borde köpa den där The Hottie and The Nottie med Paris Hilton också!? =)



Kvar på inköpslistan finns bl a Dorothy and gang, Fair Lady, Rain Singing, and Sound of..

2009-05-15 @ 18:16:56
URL: http://www.piratpartiet.se/guldpirat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0