Obehaglig barndumsupplevelse

Har precis tittat klart på denna veckas Beck-film. En fotograf åkte fast och mamma hävdade, både lite skämtsamt men ändå allvarligt, att nu skulle fotografernas rykte smutsas ner ännu mer. "Det är alltid fotograferna!"
    Sen fick jag höra en jävligt otäck grej, tyckte jag i alla fall. Mamma och pappa berättade för mig om en gång då vi hade varit vid Simsjön och badat när jag var liten. Tydligen hade en man smugit runt i buskarna vid barn-badet med en kamera och tagit kort! Jag frågade vad de hade gjort, jag tänkte att de kanske hade konfronterat honom, ringt polisen eller kanske åkt därifrån. Nej, de hade inte gjort nånting, bara hållt span på honom. Så jävla obehagligt. Någon äcklig jävla gubbe har bilder på mig och en massa andra barn.. ett par år gamla och antagligen utan badkläder. SÅ JÄVLA ÄCKLIGT! Ursäkta mitt språk men jag mår illa bara jag tänker på det. Isch.

För övrigt var det melodifestival igår. Det spelade ingen roll vem som vann så länge det inte var Molly eller EMD, så resultatet var okej även om jag tror att Alcazar hade haft större chans i finalen men.. man vet aldrig. Efteråt var det tänkt att Erik och jag skulle dra på St. Patrick's day-fest. Just det, "fest". Men när vi ringde dem halv elva när vi skulle gå, då var folk påväg ut. Om man går ut vid halv elva är det väl för fan inte "fest"!? "Förfest" heter det och då hade jag inte behövt planera klädval i nån timme för att lyckas matcha gröna grejer. Jag handtvättade till och med en tröja innan, missade bussen bara för det och fick paniktorka den med hårtork. Så gick det med det. Snälla, fest är fest, är det utgång också då är det förfest. Så slipper man bli besviken varenda jävla gång folk går ut. Igår stannade vi hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0