Parfymmannen strikes

Gårdagen i korthet:

  • Kursstart. Hade smått panik innan men hon som höll i kursen verkade helt underbar och jag är så glad över att det är hon jag kommer ha som programansvarig för min inriktning nästa år.
  • PR möte. Jag ville inte vara med och göra nollehandboken för jag klarar inte av att bara jobba med en grupp tjejer (som dessutom inte var det minsta kunniga i programmet de ska jobba i.) Jag börjar få second thoughts om det där med PR-utskottet. Det verkar sitta helt fel personer med där.
  • Flykt från Parfymmannen. Jag och Rasmus fick gå av bussen tidigare eftersom en man som satt längst bak i bussen stirrade på Rasmus nästan hela resan. Efter ett tag började han spruta parfym på sig och smörja in sig själv i det. Det luktade spolarvätska. Han fortsatte stirra, Rasmus fick dåliga vibbar och vi gick av bussen. På vägen fanns dolda vattenpölar. Jag gick rakt igenom. Blöta strumpor. Kallt.
  • Krossade tånaglar. Alla som känner mig vet att mina fötter är störda. Jag slår i dem i diverse möbler som byråer, dörrar, och trösklar. På jobbet körde jag över dem med rullstolar och lyftar. Brukar även snubbla över mina egna fötter. Visade för mamma igårkväll att en tånagel på högerfoten gått av. Det brukar bildas en luftbubbla under just den den eftersom jag konstans slår i fötterna. Så plåstrade jag om den. Släckte i trappan och gick upp. Jag brukar gå upp när det är mörkt, jag kan hur vårt hus ser ut. Men nu stod det en DAMMSUGARE mitt på trappavsatsen. Jag slog i foten och nageln på samma tå fast på vänster fot sprack och gick sönder. Jag skrek. Mamma tyckte synd om mig.
Idag ska jag plugga som en galning och sen åka in till stan för att se om jag får plats på bokrean. Jag tänkte spendera några sparade slantar på ett par böcker jag spanat in. Kursböckerna till den här kursen är svinigt dyra så det är tur att jag (tillsammans med Erik då) sparat ganska bra den senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0