Nya Tomb Raider - taskigt mot PS2-ägare.

Nu har jag spelat Tomb Raider Underworld på PS2 några gånger sedan jag fick det förra veckan. Innan hade jag spelat demon till Xbox 360 och hade riktigt höga förväntingar.

Jag måste säga att jag är riktigt jävla besviken! Ingenting i PS2-versionen är som det till PS3/Xbox 360/PC. Banorna är inte desamma, spelet är skalat på det mesta och Lara är helt omöjlig att styra. Två banor är hopslagna till en, rum, grejer och moment saknas, Lara vill inte röra på sig alls eller så hoppar hon åt ett annat håll än vad man sagt till henne att göra, ibland mot en bergsäker död. Skitspel, rent ut sagt. Många saker hon har kunnat i de två senaste spelen kan hon inte längre göra. Vapen saknas (som finns med i de andra versionerna), hon har inga medipacks utan regenererar hälsa (!) och hon kan inte ens slåss i PS2-versionen! Det har hon kunnat förut, och kan i de andra konsolerna. Jag ska spela klart det här å sen ska jag fanimej köpa det till Xbox. Precis vad de vill att man ska göra. Gå ifrån PS2an. Det är fan en skymf mot fansen. Spelet är ju ganska kul annars. Illa.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Undra om det är bra till Wii då? För då kan jag ju köpa den versionen!

2009-02-01 @ 23:43:32
URL: http://pytte.devote.se/
Postat av: Nymphaea

Gör det du! Jag är jättenyfiken på hur det är att spela TR på Wii.. det verkar ju onekligen skitkrångligt! I alla fall i Anniversary när man slåss mot T-rexen.. men jag tycker att man borde få kläm på det ganska snabbt ändå. Köp! KÖP! haha. Jag ska fan köpa det till Xbox så fort det sjunker lite i pris...

2009-02-01 @ 23:57:44
Postat av: erik

verkligen dålig stil av de som gjort spelet. uppror!

2009-02-02 @ 00:22:00
Postat av: Fröken Bond

Trösta dig med Quantom of Solace för 161kr inkl frakt? Priset gäller nog inte många timmar till.. Men som längst mindre än två dagar.



http://www.cdwow.us/James-Bond-Quantum-Of-Solace/product/view/3786220



Enligt Metacritic så stoltserar PS2-versionen med högst betyg utav dom olika konsolerna, förvisso viktat på färre recensioner..



Men 161kr kanske det är värt? Om du inte orkar krångla och stressa med CDWOWs ordersystem och betalning, så säg till så donar jag det åt dig.

2009-02-03 @ 16:13:21
Postat av: Fröken Bond

Jag glömde Metacritic-länken..



http://www.metacritic.com/search/process?sb=0&tfs=all&ts=quantum+of+solace&ty=3&x=0&y=0

2009-02-03 @ 16:15:41
Postat av: Nymphaea

Jo, det är bara det att jag hinner inte spela det. I alla fall inte nu.. och antagligen inte förrän i sommar i så fall. Det är svårt att ens få tid över till TRU men jag tar mig den tiden, trots att skolarbetet blir lidande.



Annars är det rätt bra pris faktiskt. Fast jag kan väl få tro i min naivitet att det kanske sjunker lite till sommaren? Om jag ens skulle köpa det då. Är inte jättesugen.. men blir kanske...

2009-02-03 @ 18:08:30
Postat av: Fröken Bond

Du får vara naiv, så kan jag smiska naiviteten ur dig.



Det kan kanske bli billigare i framtiden, men det kanske också tar slut och aldrig blir billigare, då PS2an trots allt sjunger på sista versen, varvid det rimligtvis inte trycks upp lika många exemplar av spelen som för några år sen, varvid dom kan sälja slut för gott hos leverantörerna, och följaktligen aldrig dyka upp till dom riktigt låga priserna som man så gärna vill ha dom för.



Jag är ingen expert på marknaden för PS2-spel, men just det scenariot utspelade sig väldigt tydligt på Gamecube-marknaden. Många fina Gamecube-spel som släpptes under den konsolens två-tre sista aktiva år, trycktes upp i mindre upplagor, och tog snabbt slut, varvid dom aldrig dök upp till budget-priser.



Exempel på såna spel är Pikmin 2, Twilight Princess, Baten Kaitos, Tales of Symphonia, Starfox 2, Skies of Arcadia, Mario Baseball, Chibirobo, för att nämna några, och dom kom aldrig i närheten av 2-300kr/st medans dom fanns i lager hos leverantörerna, varvid jag som hade strikta budgetprisgränser, tyvärr aldrig fick köpt dom, och nu letar jag som besatt efter dom och kommer få betala dyrt. På begagnat-marknaden går vissa av dessa spel för över 500kr/st nu.



Så om du vill ha Solace till PS2, så bör du nog slå till nu för 161kr, även om du inte ska spela det på ett halvår. Herregud, min Gamecube-samling består av över 100-spel och jag har inte spelat mer än kanske 20-30 av dom än.. När ett fyndpris dyker upp så slår man till!!

2009-02-03 @ 19:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0