Min iPodjakt.

För ungefär ett år sedan dog en av mina två mp3-spelare. Jag blev lite ledsen eftersom den hade röstinspelning och radio och grejer. Men, jag var inte helt förkrossad, jag hade ju en iPod också.
    Igår när jag var påväg uppför trappan i Eriks trapphus lade den bara av. Displayen syns fortfarande men ingenting går att ändra på. Den är helt stendöd, förutom att man ser vilken låt jag lyssnade på och var i låten den fastnade. Det har varit problem med den iPoden ända sedan jag fick den, den har stängt av sig, vägrat stänga av sig, fastnat mellan olika menyer och jag kände bara att nu får det vara nog! Jag köper en ny!
    Det är fan inte billigt alltså men i min ilska brydde jag mig knappt. Jag kollade på nätet och jämföde lite priser mellan Elgiganten, Siba och OnOff som jag kände att jag kunde gå till under dagen redan. Slut överallt. Både i deras näthandel och i butikerna tydligen. Jag ringde pappa och bad honom skjutsa mig till MediaMarkt. Jag sa att "finns den inte där så tappar jag tron på samhället". Så.. vi åkte dit trots att pappa egentligen inte hann. Hade de den jag ville ha? Jo, iPod Nano 8gb.. jajjamensan. Men den fanns bara i gult, oranget och grått. Jag blev sur och tänkte ändå köpa en i gult.. men jag kände att en grej som kostar så mycket ska man vara nöjd med. Så, det blev inget. Jag skiter it. Jag ska hädanefter tänka låtarna i huvudet eller gå tillbaka till min gamla bärbara CDspelare. Hurra. Jag tappade lite tro på sammhället ändå. Att det ska vara så svårt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0