Det blir inte alltid så bra

Har precis diskat en massa kletig disk efter att ha bakat muffins. Som vanligt när jag bakar chokladmuffins så exprimenterar jag mest utifrån ett och samma basrecept. Sen ändrar jag lite här och där och tillsätter efter behag. Idag var extraingrediensen jordgubb- och apelsinchoklad. Hade stora förhoppningar på resultatet men.. njae. Den blev ganska bitter i smaken trots att chokladen var mitt emellan söt och bitter. Jättekonstigt. Kanske skulle skippat saltet... Vi får se hur det blir tills nästa gång.
    Dessutom tror jag att vår ugn är knäpp. De två senaste gångerna jag har bakat muffins har jag fått dra över tiden med fem minuter eftersom de inte blir klara. Det är skitirriterande och resulterar endast i att ovansidan blir hård och krispig medan fluffet inuti inte blir klart.


Nej. Bättre har jag gjort.

Kommentarer
Postat av: Erik

Om man inte testar får man ju aldrig reda på något!

2009-02-17 @ 18:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0