Snowed In

Mamma lyssnar på, eller snarare, mamma satte på, på väldigt hög volym så hela kvarteret kan lyssna på, Hansons julskiva Snowed In från 1997. Namnet passar ju väldigt bra nu när snön ligger tjock på marken, hehe. Jag gillar skivan (jo det är ju jag som har köpt den...) Hittade den för 39.50 på rea på Åhléns nån gång för en massa år sedan. Sedan dess har den blivit ett uppskattat inslag i julstöket i huset. Den slutar med ett underbart medley av O Holy Night, Silent Night och O Come All Ye Faithful som nästan får huden att knottras på mig! Jag försöker också föra in Hep Stars julskiva som tradition även om den är 30 år äldre än Hansons och har liite sämre kvalitet. Den är kult and I like.

God jul på alla i all fall.




Kommentarer
Postat av: Fröken Puma

Shit, har du Snowed In!? Nu blir jag avundsjuk!!



Jag saknar den och Middle of Nowhere i min samling, jag har bara dom tre sista studioalbumen, och en live-CD/DVD och en live-DVD.. =(



Jag dansade till Hanson häromveckan faktiskt, när jag lyssnade igenom The Walk!! Prima ballerina!!

2009-12-23 @ 22:08:36
Postat av: Nymphaea

Jo, det är just de två albumen du inte har som jag har. Borde skaffa nått mer, musikaliskt sett är pojkarna inte alls dåliga.

2009-12-25 @ 15:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0