Göteborg och julbord

Det har varit en lång dag. Gick upp tidigt för att ta ett ganska så tidigt tåg till Göteborg. Sen sprang jag runt i butiker för mig själv och njöt. Jag behövde bara tänka på mig själv. Åtminstone fram tills att jag mötte Joni (som fyller år idag!), Jesper och Christoffer (eller Kristoffer eller whatever). Först fikade vi oss varma. Det var VÄLDIGT kallt ute. Vi promenerade sedan bort mot tältet där de sänder Musikhjälpen från. Vi såg oss själva på den jättestora teveskärm som var uppsatt så om någon såg en frusen tjej i svart luva runt tvåtiden på teve idag så var det jag. (Jag menar, det fanns säkert inga andra sådana där...) Senare drog vi bort till konstmuséet och konsthallen. Där hängde en intressant tavla/gobeläng. Jag tog en bild på en del av den med min mobil men har tappat bort sladden till datorn och den så jag kan inte ladda upp den. Typiskt. Det får bli en annan gång... när jag letat lite.
Det blev i alla fall en och annan julklapp. Det blev dock desto mer grejer till mig själv men några av grejerna var planerade köp. Det var däremot inte den klänning och den väska jag råkade inhandla... men skit samma. Jag fick användning för båda de grejerna redan nu ikväll. Det var nämligen till att komma hem, byta om och åka iväg igen! BC Reklam hade sitt inte längre årliga men varannatårliga julbord. I år var vi uppe på golfrestaurangen vid Skövde GK.

Alltså. Jag är så mätt. Jag tror att jag spricker. Klänningen hade ett skärp och jag lät bli att knyta det alldeles för hårt... vilket var ett smart drag. Jag har nu ätit femton kilo mat (känns det som) druckit en massa glögg, julmust och dessutom mer snaps än mamma. Ehum. Jag kom precis hem och har starka funderingar på att hoppa i min pjamas och titta på teve tills jag somnar. Det känns mer lockande ju mer jag tänker på det. Hmmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0