Glädjeyra och pining for the fjords

Jag hade tänkt att utförligt beskriva min Bob Dylan-upplevelse. Men icke. Jag tror att jag behåller den för mig själv. Istället tänker jag skryta lite med att jag vann The Body Shops adventskalender lucka 7! Yey! Jag har tävlat om inte varje dag så i alla fall varannan de senaste tre-fyra åren. Har inte vunnit en enda gång förrän nu. Min uppfattning om mig själv som i alla fall LITE snitsig när det gäller ordvitsar har fått sig en törn och inte alls hjälpt mina julklappsrim på traven. Men nu vann jag i alla fall :D Ett set med produkter ur deras papaya-serie var priset och jag har en papaya-produkt sedan tidigare som är helt underbar. Perfekt pris! Me so happy today!

Jag sitter annars här och förfäras över hur mycket snyggare folk var förr (eh ja, på 60-talet såklart). Enligt mig då. Efter noga överväganden har jag kommit fram till att det måste varit kamerorna som gjorde det. Annars är det faktiskt orättvist. Eh.

Dusty Springfield

Francoise Hardy

France Gall

Nancy Sinatra

Sandie Shaw

Räkan, Jean Shrimpton

Marianne Faithful

Marianne Faithful

 

Har säkert glömt en handfull människor (mestadels av det kvinnliga släktet) som jag också tänkt på. Suck.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Antagligen för att de ser mer "naturliga" ut och inte är överspacklade och stylade från topp till tå. Min åsikt! ;) Men jag vet inte. :P På onsdag ska vi vara minst lika fina! ;)

2009-12-10 @ 19:38:44
URL: http://twinklelikeastar.blogg.se/
Postat av: Nymphaea

Du har kanske rätt. Annars är ju inte 60-talet inte direkt känt för att vara sminklöst, haha. Men det kan ändå ligga nånting i det du säger. Det var ju så att plastikkirurgi inte var normen bland "kändisar" än. Det är inga fejkläppar och fejkboobs där inte. Men de är ändå vackrare än alla dagens... öh ja... tjejer som förekommer i medier... :P

2009-12-12 @ 19:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0