Oj, vad långt det blev...

Nu är det säkert. Yoko gillar Poker Face med Lady GaGa. Jag brukar ha på radion i köket när jag inte är där för att Yoko ska ha lite ljud omkring sig och varenda gång den låten spelas blir hon spattig och kvittrar, hoppar runt och headbangar. Så för en liten stund sedan dansade vi och sjöng till den. Yoko sjöng väl inte men.. så som undulater sjunger.
    Vi måste köpa en ny leksak till henne också.. hon har haft en som hon suttit i medan hon demolerat tidningar (som är hennes favoritsyssla) som hon nu har lyckats ha sönder. Klant.



Pappa berättade för mig häromdagen varför han bytte från Saab till Toyota. (Jag har ju varit lite upprörd över det...) Jag förstår nu. Det är okej. Faktiskt. Det hade ingenting med bilarna att göra alls. Det var GM som var dumma. Eller ja, Saabs återförsäljare i Skövde... Seriöst, jag skulle kunna ta över och behandla kunderna med respekt! Hah.
    Han berättade också hur det gick till när han krockade med ett rådjur när jag var liten. Jag nästan grät ibland för jag blev liksom orolig i efterhand trots att det är 15 år sedan! Å ibland skrattade jag nästan så att tårarna rann (inte åt rådjuret då naturligtvis, det var ju jättetragiskt, utan åt det som hände efteråt.)


Har haft seminarium idag. Gick väl sådär. Huvudsaken är att det är påsklov nu och att jag kan jobba hemma! Ska åka iväg till stan snart. Har lovat Erik att vi ska ta en öl eller nått efter att han har slutat läxa upp sina fotoelever. (Ni vet, jag klagade ju på att vi aldrig gick ut å fikade bara han och jag. Ölat har vi ju faktiskt gjort.. men ändå.) Glad onsdag-före-påsk. Är det någon som minns vad den heter egentligen?

Kommentarer
Postat av: Ingen anka!

Undulater är trevliga djur. Har själv haft 2 st. Mulle och Sigge(som sedan visade sig vara hona, men behöll sitt namn). Mulle headbangade också och sa "tjab-tjab-tjab-tjab" haha.



Onsdag-före-påsk? Halloween kanske. Romernas nationaldag är det i alla fall!

2009-04-08 @ 22:14:21
URL: http://ingenanka.blogg.se/
Postat av: Nymphaea

Jag har nu googlat. "Dymmelsonsdag. Dagen då Judas förrådde Jesus." Så var mysteriet löst.



Ja Yoko är min tredje undulat och hon headbangar värre än jag någonsin sett någon undulat göra. Man kan framkalla det också genom att höja handen eller ett finger upp och ner. Jättekul! Det tråkiga är bara att hon inte gillar hårdrock, jag har testat henne. Hon headbangar till Lady Gaga!

2009-04-09 @ 13:14:38
Postat av: erik

snyggast hittills... :)

2009-04-09 @ 23:46:57
Postat av: ingen anka!

Precis så fungerade Mulle också. Vickade man på handen så började han digga järnet. Men också framför spegeln, helt bananas. OCH om man diggade själv så gjorde han det med haha. Äh, du får tvångsmata henne lite mer med hårdrock så ska du se att det blir bra :) Glad påsk!

2009-04-10 @ 23:30:56
URL: http://ingenanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0