En dag i april

Tillbringade mina första vakna timmar idag med att titta på ett par avsnitt av Star Trek TNG. Det var så jäkla längesen och det var verkligen ett kärt återseende.

Var ute på promenad förut också. Hade tänkt gå i 30 minuter men det blev bara 26, jag fick ganska fort svårt att andas och huvudvärk. Kanske borde ta det lite gradvis nu i vår istället. Jag som kunde vara ute och gå i timmar förut. Tråkigt.
    Jag passerade i alla fall Blåvingen, en skola för utvecklingsstörda och handikappade. En kille ur den förstnämna kategorin busvisslade på mig och hans assistent sa "du, ge dig" och killen skrattade och sa "okej då". Men jag log lite ändå. Det var sött. Mötte sedan en kvinna, troligtvis även hon utvecklingsstörd. Hon ropade "Hej du bruden, eller tjej kanske man ska kalla dig!?" Hon ville bara veta om man kunde sitta ute i solskenet idag. Det tyckte jag.

Händelserik dag med andra ord! Haha. Nu ska jag dra in till stan och placera mig på Norma's en stund. Klockan tio ikväll är det Project Runway. Ett kärt återseende det med trots att det bara varit borta en vecka extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0