Krig försvinn

Mamma skulle städa i köket. Hon hade dragit ut nedersta lådan från saken Yokos bur står på. I den lådan fanns en massa gamla teckningar och skolgrejer som var mina. Jag började rota runt. Efter en stund hittade jag ett papper med en massa hjärtan och en dikt jag skrev när jag var ca 9 år. Jag skrattade högt efteråt. Det var så fint!


Krig försvinn
Freden är jordens ljusa punkt
medan kriget är den mörka.
Varför ska man kriga?
Det tar så många människoliv.
Tänk på alla som dör i kriget
det skulle inte vara kul.
Många tycker att krig är häftigt och coolt
men försök att förstå vad krig är!
Kan ni inte tycka att fred är häftigt och coolt?
Det skulle bli bättre så.
Om alla tyckte att fred var bra
då skulle alla vara glada.
Tänk om hela världen hade fred.
Då skulle den ljusa punkten vara hela planeten.
Den mörka punkten skulle inte finnas.
Alla kunde le och må bra.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja det var på den tiden när krig var "coolt"! Hahaha. Sött!

2008-10-10 @ 21:37:39
URL: http://pytte.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0