Fredagsshoppingbio

Fredag. Kom hem från skolan. Sprang omkring på stan. Sprang på Lotta. Köpte göna strumpbyxor, en grön t-shirt och ett paraflax. Sprang på Erik. Han letade halsduk men hade ett kriterium: den skulle se ut som en halsduk som Thom Yorke har. (Sångaren i Radiohead.) Som alla förstår så blev det ingen halsduk.
    Strosade sedan runt inne på H&M. Blev förbannad på att de aldrig slutar sälja tröjor med bandtryck. Iggy Pop, David Bowie, AC/DC. Det är okej alltså, tröjorna är skitsnygga. Speciellt AC/DC-tröjan var snygg. MEN. Om dessa tröjor säljs i en musikaffär så lär ingen som inte lyssnar på bandet köpa tröjan. Säljs de på H&M så finns det alltid nån fjortonåring som köper för att det är snyggt. Att ha på sig en tröja med ett band man inte lyssnar på, det är att ljuga. Mamma säger att det är fult att ljuga. Pippi också. (Denna debatt tar aldrig slut i mitt huvud. Var är moralen!?)

Ikväll ska jag å Erik på bio. Wall-E. Den ska ju vara bra. Det dumma är att de inte visar den på engelska i Skövde. "Det är ju en barnfilm" fick Erik som svar när han frågade varför det var så. Så det blir på svenska. Skit samma. Den är nog rolig ändå.
    Trevlig helg all you people! Jag ska plugga å ha mig hela helgen. Har tre tjocka böcker att plöja. Mmmm.. roligt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag kan berätta när vi ses nästa gång. Vill inte ta det här.

2008-10-06 @ 20:06:46
URL: http://pytte.devote.se/
Postat av: Emma

Snoddas säger säkert tack för komplimangen, och jag blir en väldigt stolt matte.. :P

2008-10-07 @ 19:00:33
URL: http://ovrig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0