Den lilla städroboten som stal mitt hjärta

Hej. Cicci heter jag och jag är segast i världen, nästan, med att blogga. Jag hinner inte. Det händer grejer, jag tänker saker som jag vill skriva ner här men har inte tid. Idag är jag däremot hemma, ledig. Typ. Jag har massa massa massa arbete att göra men jag ger mig själv lite ledigt från det, i alla fall under dagen. Ska väl sätta mig med det ikväll men.. inte just nu. Men.. vad har hänt då? Jo.

Wall-E!
    Ni som inte har sett den, se den! Som sagt så går den bara på svenska här i Skövde men det gör inte så mycket, den innehöll inte så mycket konversation. Alltså, jag vill bara ta hem Wall-E och krama honom en hel dag. Han är lite kantig och så men det gör inte mig så mycket. Han kan få ta med sig sin enda vän också - kackerlackan. Han verkade snäll. Så länge han inte förstör nånting så är det okej. Gud vilken söt film. Jag gillar dessutom att filmen är så otroligt samhällskritisk, fast jag tror inte många barn skulle förstå det (varför de klassar en sådan film som "barnfilm" förstår jag fortfarande inte.) Den är kritisk till västvärldens, och allra mest USAs sätt att leva och hur långt tekniken faktiskt kan, och kanske kommer, att ta oss. Till fördärvet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0