Vad ska jag ta mig till?

Kan någon hjälpa mig att få motivation igen? Om det fortsätter såhär kommer jag inte gå kvar i skolan efter jul. Jag tycker inte att det är roligt. Jag tycker också att det är skit att pendla men eftersom jag inte vet om jag vill fortsätta läsa programmet så känns det ganska dumt att flytta. Skolan ger mig ingenting som det känns just nu. Ändå verkar det bara vara jag som tycker såhär (förutom alla de som redan hoppat av...) Folk sitter snällt och accepterar allt flum vi får lära oss. Varför ska vi behöva läsa vetenskapsteori? Varför ska vi behöva lära oss om tidningarna på 1800-talet? Visst, det kan vara kul att läsa om man är intresserad men jag vill läsa någonting som är jobbförberedande. Tidningar på 1800-talet är inte jobbförberedande. Nu ska vi dessutom skriva reflektioner om filmer på en blogg, göra inlägg i ett diskussionsforum och göra power point grejer med en egeninspelad webcam-film. Det där hade jag kunnat gå med på under gymnasietiden, som var högskoleförberedande. Men efter det här vill jag jobba. JOBBA!
    Nej, det blir fan ky-utbildning för mig nästa år.. om jag hittar nån passande. Jag ska dock ge Jönköping tid fram till jul. Det har jag lovat mig själv. Men käns det inte bra då.. Äh. Engelskalärare eller!? Fast då måste jag nog flytta ändå..

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag tycker inte du ska gå en utbildning som du inte är nöjd med. Lånar du pengar för att plugga där? Man ska väl känna att utbildningen ger något? Och dessutom pendlar du och det kostar ju också massa pengar. Hoppas du hittar något du vill göra istället!

2008-11-03 @ 17:24:19
URL: http://pytte.devote.se/
Postat av: Fröken Depp

Jag känner och lider så med din berättelse, så jag vill ta livet av mig.



Hemskt är ordet.

2008-11-03 @ 17:57:14
Postat av: Nymphaea

Nej jag lånar inte pengar. Bor ju enligt folkbokföringen fortfarande hemma och där betalar jag ju varken mat eller hyra. Hos Erik betalar jag bara mat ibland, ingen hyra heller. Men hälften av studiebidraget går ju varje månad till kurslitteratur och pendlarkort. Sen är det inte jättemycket över.



Jag vill jobba. Det är det. Jag känner inte att den utbildningen jag går kommer få ut mig i arbetslivet. Fast kursen vi har nu är på engelska så lite roligare än vanligt är det. Vilket tyder ännu mer på att jag bör bli engelskalärare. Suck.



Nej nej Fröken Depp. Inget livavtagande här. Sean Connery dog i den där filmen från 58 du skickade till mig. Jag blev förfärad. Du låter bli att göra samma sak! (Den filmen var ganska bra faktiskt.. förutom att han dog då..)

2008-11-03 @ 19:51:10
Postat av: b

fast om du ska bli informatör borde det väl vara ganska bra att ha någon bakgrundskunskap till hela informationssamhället(tex tidningar)? om du nu ska bli informatör vill säga.



jag känner också att skolan är skit för tillfället. hata höst.

2008-11-03 @ 22:13:42
URL: http://dunaway.blogg.se/
Postat av: Fröken Pyton

Du måste se på alla drastiska uttalanden ur ett Monty Python'skt perspektiv, så blir dom mer förståeliga.



Men hemskt är det. Jag känner ditt lidande mer än du vet om.



Och jag hade faktiskt tänkt bojkotta dig, i min förtvivlan över hur ledsen du gör mig.

2008-11-03 @ 23:02:35
Postat av: Nymphaea

B:

Jo, det är ju det. Är jag säker på att det är informatör jag vill bli? Nej. Jag är ju inte det. Eller så är det bara bristande motivation.



Ska vi leka nån dag? Jag är ju ändå där nere i Jönköping varenda dag. Är borta i 6-7-8 timmar för en föreläsning på 2 timmar. Suck.



Miss Python:

Jaså? Men nej, gör inte det. Jag ska försöka bli muntrare. Det är inte lätt jämt. Men jag behöver inte sitta här och spy galla mer. Det är inte kul att skriva och det är inte kul för någon att läsa heller.

2008-11-04 @ 11:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0