(Brand)Kåren at Halloween

I fredags var det halloweenfest på kåren i Skövde. Carro, Cissi och jag klädde ut oss och vimsade runt hemma hos Carro en stund. Sen kom Kalle Kuken och vi åkte iväg till förfest i Kurorten. I hissen påväg upp till tionde våningen tog Kuken på sig sin mask. När jag vände mig om och skulle titta på honom fick jag hjärtat i halsgropen. Cissi och jag skrek. Fy vad äcklig han såg ut! Det var en gummimask som såg ut som en gammal gubbe.. skitläskig. Isch. Har ingen bild på det. Tro mig, det är tur det.
    Sen gick det en massa tid, vi blev ganska många på förfesten.. bla bla bla.. så gick vi till kåren vid elva-tiden. Där sprang vi på Oscar, iklädd handbollsdomarekläder eftersom han hade dömt handboll tidigare på dagen. MEN han hade inte hävdat att han var utklädd när han kom till Kåren trots detta.. så han hade fått betala! Haha. Jag hade gett honom rött kort om jag hade kunnat.
    Det var trevligt en stund och sen gick brandlarmet. Mitt i natten. Minusgrader. Hade kort kjol och kortärmad blus på mig. Faktum är att ingen egentligen hade speciellt mycket kläder på sig. Men jag får inte bli kall. Jag får absolut inte stå ute med pyttelite kläder på mig i minusgrader i 15-20 minuter. Mina lungor fixar inte sånt. Får jag lunginflammation så vet ingen hur det går med mig.. det kan bli livsfarligt. Jag blev lite orolig och när vi väl fick komma in igen så ville jag inte vara kvar längre. Erik och jag knallade bort till mode och köpte varsin veggieburgare och gick sedan hem och tog en het dusch. Det var så jävla skönt. Jag tror den räddade mig. Han är smart den där Erik. Konstig kväll.


Schoolgirl from hell/Britney Spears from hell/Hon den dära japones-tjejen i Kill Bill som det rinner blod ut ögonen på när hon dör. Sminkningen är inte riktigt klar än här.. Carro skuggade lite å hade sig sen men har ingen bild på det.


Jag, Ali Baba och den trettiosjunde rövaren.


Xena krigarprinsessan. Grrrrrr...

Kommentarer
Postat av: Oscar

Vaddå dömt handboll tidigare på dan ?! Jag dömde bara handboll i torsdags!

2008-11-03 @ 04:10:01
Postat av: Nymphaea

Men varför i hela fridens dagar hade du de kläderna på dig då? Hade du "klätt ut dig" i alla fall!? Eller hade du helt enkelt inte orkat tvätta nånting annat... :P

2008-11-03 @ 11:21:04
Postat av: Oscar

Jag hade ju "klätt ut mig", det var ju en sista minuten grej. Och jag kanske inte hade något annat, men om jag hade kommit som drägg så hade jag ju inte varit utklädd! ;)

2008-11-03 @ 18:09:13
Postat av: Nymphaea

Men du sa ju att du inte hade hävdat att du var utklädd..?

2008-11-03 @ 19:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0