Nationalteatern at Liseberg 2008

Tja, de flesta vet väl vad som hände förra året när vi skulle kika på Nationalteatern när de spelade på Liseberg. För er som inte vet så välte ett godståg utanför Alingsås och förstörde rälsen en bra bit. Detta hände under tiden som jag och en massa fölk satt på tåget mot Göteborg. När vi kom till Herrljunga blev det stopp i trafiken. Vi satt fast i Herrljunga i nästan fyra timmar (om jag inte minns fel) för att bara vända hemåt igen. Tågtrafiken var avstängd i flera dagar efteråt. Vi missade Nationalteatern.

I år skulle det bli bättre. Än en gång spelar de på Liseberg. Det skulle bli femte gången jag såg dom. Det börjar med att jag blir inringd på morgonen till halv fem. Jag lyckades förhandla så jag fick sluta fyra och fick åka ifrån jobbet kvart i fyra. Kommer hem och slänger på mig nått annat än jobbkläderna och försöker ringa Anna som jag ska träffa i Gbg. Inget svar. Ringer Carro som bad mig ringa Anna. Inget svar. Ringer Britta som också ska dit. Inget svar. Efter ett tag ringer Britta upp och säger att det är svårt att ringa mig. Vi bestämmer i alla fall att jag tar tåget halv sex så jag är framme sju och när jag kommit fram till Liseberg ska jag ringa. Sen försöker jag ringa mor och far på tre olika telefonnummer för att säga vart jag ska. Kommer inte ens fram. Min mobil slutade fungera och så även hemtelefonen. Jag sprang sedan till bussen i spöregnet. Bussen är försenad för det ligger flera centimeter vatten på marken som inte rinner bort (det kändes som att åka forsränningsbuss) och jag missar tåget. Jag ser det åka iväg! Fan, jag kan inte ringa! Jag köper en biljett på X2000, vad annars kan jag göra? Sätter mig på tåget och inser att jag inte kan ringa när jag kommer fram och Britta tror att jag kommer klockan sju, Anna vet inte ens att jag kommer! Jag lånar mobil av en snäll kille på tåget och ringer Britta och säger att jag kommer kvart över sju och att jag inte kan ringa. Vi bestämmer att vi ska ses kvart i åtta innanför entrén till Liseberg. Tio minuter efter att vi lagt på saktar tåget ner. "Jaaaao, vi har lite signalproblem nu så vi kommer att få åka med reducerad hastighet en bit." Faaaaan. "Vi är ca tio minuter försenade." Faaaaaan! Utanför Alingsås saktar vi ner igen. "Jaaaaao vi har hamnat bakom ett försenat lokalpendeltåg och kommer bli ytterligare försenade." Faaaan! Jag springer till spårvagnen från centralen och den kommer om tio minuter. Ingen idé att stressa upp sig för man kan inte påverka nånting ändå. Kommer fram till Liseberg och börjar min mobil fungera igen. Ringer Britta och vi hittar varandra. Ringer Anna och hon undrar vartfan jag har hållit hus hela dagen. Hon har försökt ringa. Ehh..

Sen kikar vi på Nationalteatern och det var lika bra som vanligt förutom den jävla tjejen som förstörde hela "Men bara om min älskade väntar" som jag hade väntat på att få höra. Det är antagligen en av världens finaste låtar och den ska störas av "JA MEN PÅ FREEEEDAG!!!" etc. hela jäkla låten. > <
    Vi drar till Resturang Västerhus och dricker 2 öl för 50:- och Annas mamma är med. Så kul. Hon var härlig. Sen åker vi med halv ett tåget hem. Det ska komma in till Skövde klockan två. Min buss hem går klockan två men det brukar alltid fungera att ta den. Det gör det inte nu. Bussen har gått. Jag tänker att jag åker med Mariestadsbussen och går av från vägen. Pappa vill möta mig, mamma vill att jag ska ta en taxi, hon betalar. Jag tog en taxi hem! Haha. Det var fan inte min dag igår.

image165

Nationalteatern, det är religion.

Kommentarer
Postat av: monica

vi bor på n.trängallén.. så det stämmer att du såg anders gå ute med mini kring trängen..

javisst r det piss en del dagar men man får försöka tänka positivt

2008-05-17 @ 14:33:44
URL: http://monni81.blogg.se
Postat av: b

taxi och grejer?

2008-05-17 @ 14:40:29
Postat av: Nymphaea

Yepp, taxi och grejer. Mamma ville väl inte att pappa skulle gå ut själv mitt i natten heller antagligen och pappa ville absolut inte att jag skulle gå ifrån vägen själv utan att han mötte mig så.. taxi! Haha. Jag försökte vara trevlig och prata massor med chauffören å allt han sa var "Javisst, javisst." och "Precis, precis." Ehm. Trökmört.

2008-05-17 @ 14:54:25
Postat av: monica

alvedon finns som supp och mixtur beräknat på hur mycket de väger.. det r helt ok för de små att få alvedon om de har feber eller mår dåligt.. jag tror alicia hade sådär ont i kroppen som man kan ha precis när man blivit förkyld för hon blev så ledsen när man tog i henne.. sen har hon lite feber oxå, usch min stackars lilla tjej.. vi ger alvedon ibland till de för tidigt födda barnen oxå när de har ont efter en "tuff" förlossning eller pågrund av annat..

2008-05-18 @ 22:46:28
URL: http://monni81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0