Helgsummeringsbabbel

Jag är så kass. Har massor att skriva om ibland - då orkar jag inte. När jag inte har nått att skriva om, ja då skriver jag om lite allt möjligt. Som i helgen. Har haft en massa på hjärtat men nej nej.
    Jag har köpt sockar idag. 8 par. Det ni.
    Jag har köpt glass två gånger idag. Det ni.

I går jobbade jag på ett ställe jag aldrig varit på förut. Boken, i Vasastan. Det var helt.. skitkul. Verkligen. Jag behövde visst den kvällen. Jag är på Käpplunda jämt. Får uppskattning av vissa och ja, tvärtom från vissa. Jag nämner inga namn så men jag kommer inte få så roligt i sommar kanske.. om jag säger så. Men åh, vad jag kände mig välkommen på Boken. Både av personalen och de som bodde där. Jag hade världens roligaste kväll igår alltså, vilka härliga gamlingar! "Hej jag heter Cecilia och det är min första dag här idag så du får se till att vara snäll mot mig nu!" "Oja, bara du är snäll så. Annars vet man aldrig!" och en blinkning på det. Det var tillåmed en tant som sa till mig att hon ville att jag skulle komma tillbaka. Vad jag blir blödig vid såna tillfällen.. blev så glad att jag.. ja jag vet inte. Åh det var skoj. Jag inser nu att det är skitviktigt att byta plats lite då och då. Förstår inte min mor som jobbade på samma företag i fyrtio år innan hon slutade. Oh my god.

Dessutom har det varit en dregelhelg. Först Indy och sen fortsatte det sådär. Scarface med Al Pacino, Tightrope med Clint Eastwood och allt möjligt. Dessa gamla gubbar gör mig galen. Att ha en Clintan från sjuttiotalet i sängen när man går å lägger sig.. det vore INTE fel. Dessutom kom jag på en sak när jag tittade på Scarface. Jag älskar statister. Finns det något bättre!? De går förbi i rutan och ser ut som att de har skitit på sig. Underbart.

image149

Glad maskros-vår på er.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad roligt! Såg också på Scarfece i helgen. Tillslut. Jag som har vägrat sen förra gången Marcus satte på den. Tyckte det var så äckligt när de sågade av armen. Fast jag missade slutet tyvärr. Men jag fick det återberättat senare.

2008-05-05 @ 19:41:27
URL: http://beetlejuice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0