Fläckad glass

Halv elva fick jag ett telefonsamtal. Det var från vakansförmedlingen och de undrade om jag kunde jobba på Rosenhaga idag. Jovisst, sa jag men undrade vilken avdelning det var. Kvinnan jag pratade med sprang iväg och skulle fråga och sen kom hon tillbaka. Jag får inte jobba där. Det går magsjuka på stället och eftersom jag är på andra ställen också så kunde de inte sätta mig där eftersom jag då kunde sprida smittan.

image164Så nu sitter jag uttråkad här hemma och lyssnar på Sin After Sin med Priest och det är väl i och för sig inte helt fel. Åkte till Kinekulle igår för att promenixa lite. Mitt resesällskap bad mig välja en skiva att lyssna på och jag valde Stained Class med Priest. "Stained Glass?" "Nej, haha, Stained Class. Å lägg märke till att jag säger det med brittiskt uttal och inte det amerikanska klääs." "Stained Glass heter den ju." Fan vad jag skrattade. Har nog inte haft så roligt på länge. Tänk å gå hela livet och tro fel. Pinsamt! Haha, nja, det är lätt att göra fel.



Jag citerar min mammas utomordentliga tolkning av "Maybe the last time, I don't know" som blev "Maybe the last time I blow". Hon insåg sitt fel först när jag förklarade för henne vad "I blow" betydde. Roligt.


image161

Lägg märke till Glenns (till höger) otroligt roliga lilla hand. Call me!!
Visst, ge mig ditt nummer bara.

Kommentarer
Postat av: monica

frå man fråga var du köpte moppen o hur mycket den kostar? r du möjd me den? r det en eu-moppe? då får den köra typ45 eller?

2008-05-15 @ 15:21:38
URL: http://monni81.blogg.se
Postat av: Nymphaea

Jag köpte moppen på Söderströms som ligger brevid Sigges på Norrmalm. Den kostade 18 000 och det är väl inte jättebilligt men ändå inte speciellt dyrt om man jämför med andra alternativ. Dessutom var den ju helt fabriksny då. Det är en EU-moppe klass 1, vilket innebär att den ska köras i högst 45 km/h ute i trafiken, alltså inte på cykel- och gångbanor. (Man behöver dessutom ett förarbevis för den om man int ehar vanligt körkort.) Jag är skitnöjd med den, helnöjd. Jag var lite skeptisk först eftersom jag aldrig varit så intresserad av att ha moped men jag använder den ju inte till nöjesåkning som en femtonåring utan behöver den verkligen. Ångrar mig inte en sekund. (De gamla gubbarna på jobbet brukar kommentera den "lilla häftiga saken" också! haha)

2008-05-15 @ 22:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0