Dagens...

Nu tänker jag göra min första dagens-lista någonsin. Jag tror åtminstone inte att jag gjort någon förut men det kan ha fallit ur minnet. Jag bara tyckte att dagen var värd detta.

Dagens tragik: Hittade en mosad nyckelpiga på vägen till bussen efter jobbet.
Dagens underbara: Att jag gick ut och plockade några kvistar syrénblommor åt en tant på jobbet. Hon var så ledsen att hon inte skulle kunna komma ut och lukta på dom innan de blommat över så jag tänkte vara lite snäll. När jag kom tillbaka till henne med "buketten" blev hon så glad! Hennes ögon lyste, hon klappade mig varmt på kinden och sa "Ååååh, tack så jättemycket, ååh du är underbar. Tack tack!" Senare mötte jag henne i en korridor på väg till matsalen. Hennes ögon lyste fortfarande och hon gav mig en slängkyss. I made her day and she made mine.
Dagens irritation: Att alla mina byxor ramlar av mig om jag inte har skärp. Irriterande!

Ögonlappen väntar fortfarande på att bli använd.


Kommentarer
Postat av: Fröken Puma

Dagens morbida fråga: Tog nyckelpigan självmord?

Dagens minne: Mitt gamla syrenskumbad från Yves Rochér som doftade himmelsk gott!! Lilac, vad jag saknar dig.. Syren har alltid varit min favoritdoft!!

Dagens språkskola: Alltid stavas alltid med två L, utom när man stavar fel..

Dagens sjukling i behov av en nymfig vårdare: Jag!!

Dagens vårdare: Du!!

Dagens önsketänkande: Your ass is mine!!

Dagens slutsats: Your ass is to small!!

2008-05-24 @ 22:49:55
Postat av: Nymphaea

Dagens morbida svar: Det heter "begick självmord" och "tog livet av sig". Inte "Tog självmord" och "begick livet av sig". Tänk å göra det. Gå så mycket och länge så man dör. Inte så trevligt.

Dagens undran: Finns inte det kvar?

Dagens slutsats2: Mitt ass är inte alls för litet. Det är fluffigt!

2008-05-25 @ 21:11:22
Postat av: Fröken Puma

Dagens grammatiska skamvråare: Jag

Dagens förknippande: Willie Olesen i Lilla huset på prärien. Varför ställde dom inte din bänk i skamvrån från start Willie? Vad mycket tid som skulle sparats då.

Dagens svar: Nej, det närmaste i Jardins du Monde-serien som finns nu, är Lotusblomma, och den har jag redan.. Men den doftar riktigt gott!!

Dagens rättelse: Dagens "vederläggande" borde det väl blivit?

Dagens begäran: Jag anhåller härmed om att när tillfälle ges, få undersöka storlek och fluffighetsfaktor på ditt ass.

Dagens veto: Läggs barskt in om nekande ges på ovanstående begäran. I must feel the fluff. I shall feel the fluff. The fluff will be mine. Resistance is futile!!

Dagens hat: Riktas mot dom tre manliga kräk, som genom typiskt manligt vårdslöst hänssynslöst patetiskt beteende, såg till så att alla tre tjejerna tvingades bryta Indy 500-loppet.

Dagens sorg: Kvinnans. Men nej, inte bara dagens.

Kvällens insikt: Varför i helvete heter nyckelpiga Ladybug på engelska!?!?!? Exakt HUR kan ett så vackert djur döpas till först kvinnligt genus, which makes sense, men sen BUG!?!?

Dagens listmakare: Vi!!

2008-05-25 @ 23:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0