Fest i val prob lem

Jag har problem.
    Det är så här va, att nu är sommaren påväg hit med stormsteg. Om vi räknar bort det faktum att sista anmälningsdagen till studera.nu är om en månad så tänker jag bara på festivaler. Jag har planerat ända sedan december att köpa biljett till Sweden Rock. Priest liskom. Och Ace Frehley och Hanoi Rocks (ja jag vill se dom.. och ja jag har skivor med dom. Sådeså. Glam glam.) Sebastian Bach känner jag att jag måste ge en ny chans. Han kanske bara hade en dålig dag? Tror inte det iof.. men man vet aldrig. Sabaton blev jag kär i förra året så dom kan jag inte missa, Mustasch missade jag på förra SRF jag var på så nu ska jag fanimej se dom. The Blues Band vill jag absolut se och.. ja listan kan göras längre.
    Sen vill jag ju på Peace and Love. Fyyy vilken bra lineup. Alla artister är ju dessutom inte klara än! Många av de som kommer har jag redan sett men ändå. Caesars! Dör lite inombords om jag missar dom igen. De skulle ju till PnL 05 och jag hade biljett. Sen ställde de in. Jag blev lite ledsen om man säger så. I år då, jo Hanoi Rocks och Mustasch kommer till PnL också. Stefan Sundström vill jag se igen, trots att dte är.. ehm.. fjärde gången? Nationalteatern blir femte eller sjätte gången jag ser men gärna för mig. Kan inte få nog. W.A.S.P, In Flames, Opeth, Hellacopters, Entombed, The Haunted.. Jag mår dåligt. 2005 gick jag på både SRF och PnL men då var biljetterna till båda festivalerna betydligt billigare.. och nu ska jag ju jobba under drygt halva sommaren och jag tror det kommer vara svårt att få så mycket ledigt.

Jag vill ju inte missa Priest. Jag älskar de pojkarna. Fast jag har redan sett dem en gång.. och Caesars har jag ju aldrig sett och jag har lyssnat på dem betydligt längre. Eller.. lite i alla fall. Detta får mig att få ont i magen. Egentligen är det ju inte ens så viktigt men.. det har med mitt välbefinnande att göra! Haha.



Judas Priest, Ace Frehley, Hanoi Rocks, Sabaton




Caesars. Nationalteatern, Stefan Sundström, The Hellacopters

Hjälp. Skänk mig pengar och tid.

Kommentarer
Postat av: b

ah.. jobbigt läge. kan du inte försöka bli funktionär på pnl och skita i dina sysslor? höhö.

jag satsar nog på göteborgskalaset iår. ungefär vad jag har råd med...

men in flames tycker du väl inte om?

2008-03-13 @ 15:57:53
URL: http://dunaway.blogg.se
Postat av: Nymphaea

Jo kanske.. men 2006 när jag ville vara funktionär så ringde de tre dagar innan bara och hur kul är det? Det är ju lite krångligt att ta sig dit så det känns inte sådär jätteinspirerande.

Men Göteborgskalaset är ju inget göteborgskalas längre. Det är ett kulturkalas fullproppat med skit man inte vill vara med om. Förra året i alla fall.

Nej, inte på skiva. Men live är de förbannat bra. Och på festival är det ju faktiskt just live.

2008-03-13 @ 22:11:08
Postat av: b

visserligen. men vem vet, de kanske ringer FYRA dagar innan i år!

kanske det, men det är gratis och trevligt, plus att det finns langos. nåväl, blir ju förmodligen den enda festivalliknande grej för mig. ska ju iof på en del konserter i sommar så det är rätt lugnt ändå. plus frankrike, och det slår det mesta i think!

hehe jaha. live. ;)

2008-03-14 @ 11:49:43
URL: http://dunaway.blogg.se
Postat av: Nymphaea

Jag var inte ens där förra året för jag var så besviken på hela grejen. Från att ha varit en bra veckolång festival så blev det bara mähä av alltihopa. Ingen bra musik alls.. och ingen känsla av festival. Bara någon slags gatufest.. men om det itne finns något som lockar så åker jag ju inte. Marit Bergman var det närmaste "bra" de lyckades komma och henne var jag inte så sugen på att se. Fast langos är gott.

Frankrike? Que-ce que tu vas faire là? Eller hur man nu säger och stavar. Vad ska du göra där? sola och bada?

2008-03-14 @ 12:38:36
Postat av: b

nääe.. jag ska leta reda på quasimodo hade jag tänkt. bland annat. kanske kasta ner ett mynt från eifeltornet, äta bakelser (höhö), sno mona lisa, hälsa på edith piaf med mera, med mera. sola och bada? nääe... inte i paris inte. inte i DEN paris heller. och jag hoppas definitivt att det blir fler än en natt. hehehö

2008-03-19 @ 23:38:05
URL: http://dunaway.blogg.se
Postat av: Nymphaea

Aaaah, Paris! Mais c'est magnifique! Je voudrais un.. postcard? s'il vous plait.

"Skicka vykort för bövelen!" betydde det..

2008-03-20 @ 20:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0