Då var det stängt

Mhm. typiskt Cicci-inlägg på g här. Jag kommer vara arg, jag kommer klaga och jag kommer att ha shoppat. Inga skor dock.
    Jag fattar att det är tråkigt att höra om mitt jobb hela tiden så jag ska inte prata så mycket om det. Fast jag tänker säga att jag nu jobbat fem dagar på raken och att det var ett jävla tag sedan. Tre utav dessa var akuta bokningar som jag fick kasta mig iväg till och en var bokad i förväg. Den sista fick jag som resultat av den första akuta bokningen. Det känns bra. Fast de två senaste dagarna har jag blivit väckt på morgonen av att telefonen ringt och de behövt mig. Okej. Jag har tjugo minuter på mig att klä på mig, göra iordning mat att ha med, äta frukost, borsta tänderna, fixa iordning kläder att ha med, få på mig skor, jacka, vantar och halsduk och springa iväg till bussen. Från att jag sätter mig på bussen kan jag knappt påverka något. Det tar en halvtimme för mig att komma till jobbet från att jag sätter mig i bussen. Så ja, det är ganska stressigt. Kommer jag försent förstör jag hela morgonarbetet. Jag kommer alltid för sent. Jag hatar att bli inringd på morgonen. Sen vägs det iof ofta upp av det faktum att alla är otrooligt tacksamma när jag kommer dit. (Det blev ganska mycket om jobb ändå. Fan.)

Efter jobbet drog jag till mamma och käkade. Pappa är borta på resa i flera dagar och jag täntke att mamma kanske ville ha lite sällskap på jobbet. När jag hade ätit färdigt satte jag mig i en kontorsstol och.. somnade. Rakt upp och ner. Jag har ju knappt sovit nått på flera dagar nu. Jag vaknade av att jag själv mumlade nånting och hade skitont i nacken. Inte så kul. Sen fick jag sms av Carro som var på högskolan och pluggade. Jag tänkte att jag kan ju passa på att hämta mina tentor som jag undvikit att hämta i snart tre månader, så kunde vi ju ses! Jag går ut i blåsten och ösregnet med mitt paraply och är oerhört tacksam över att jag tog kängor på mig och inte converse som jag tänkte först. Jag hade blivit dyngsur. Hammerfall dånar i mina öron och det håller mig varm, för jag går hela tiden med ett undertryckt skratt i bröstet. När jag efter en kvart/tjugo minuter nånting kommer fram till tentautlämningen sitter det en lapp på dörren. "Onsdag 12 mars - stängt. VI ÄR PÅ TJÄNSTERESA." Jag bara gapar. WHAT!? Jag undvek stället i tre månader och när jag äntligen bestämt mig för att hämta ut skiten så är det stängt!
    Sen mötte jag Carro i alla fall och vi gick till stan för att dricka kaffe. "Jag måste till HM först." Vi går till HM. Jag köpte en svart tröja jag spanat in.. jag har en likadan grön.. som skulle vara svart.. men som är grön! Ahja. "Häng med till Åhléns också." Carro köper hårfärg.. "Vänta jag måste ta ut pengar." Jag hämtar ut lite papper ur en automat och vi vänder oss om och blickar rakt in i.. Systembolaget. "Öööööl" får Carro ur sig. Vi köper öl. Plötsligt var klockan jättemycket och kaffet var helt bortglömt. Men jag fick en tröja, handkräm och öl.. och en explorer. Måste blanda till min blåa korv någon dag. Jag kommer dö av förgiftning men skit samma.

Väl hemma festade jag och mamma loss med blåbärskräm nu när pappa inte är hemma. Båda var förvånade när det var jättemycket kvar. Sen kom vi på att det saknades en person.. som äter.. en del. Så.. Greys ikväll. Fast jag får väl kolla själv för mamma ska kolla på Top Model. Hon är så.. tjejig va! Haha. (Som att inte Greys är tjejigt.. okej då.)

Summering av dagen. Eh. Typ.

En Carro, en svart tröja, en Kilkenny och min blåa korv.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas korven är god!

2008-03-12 @ 23:00:26
URL: http://beetlejuice.blogg.se/
Postat av: monica

var r det du jobbar?? det r väl murphys lag elr nåt, det där om att allt som kan gå fel går fel..

2008-03-13 @ 10:13:16
URL: http://monni81.blogg.se
Postat av: Carrolainen.

Hihi. "Öööl". :]
Hör av dig om du inte hittar något att klä ut dig till imorrn. Pussipuss!

2008-03-13 @ 12:40:09
Postat av: Nymphaea herself

Lotta:
Ja det hoppas jag med. Annars stämmer jag dig och tvingar dig att dricka upp resten. Sådeså. Jag lånar ditt trollspö imorrn. Får jag?

Carro-lianen:
Jag har inget att klä ut mig till. [...] Nu har jag dock pratat med dig och du vet läget. Haha. Féfé.

2008-03-13 @ 15:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0