Double Nature

Gårdagen var godkänd. Jag vaknade med en inte alltför trevlig känsla i kroppen men med rätt folk och rätt aktiviteter kan mycket lindras. Fika vid Sjötorpa vad precis vad jag behövde. Hade så mycket att prata med Mikael om. Det är jobbigt när man känner sig så nära någon person och den personen är långt borta i ett annat land. Det kändes i alla fall bra efteråt. Bäst var den ca 70-nånting scoutgubben som kom och pratade med oss en stund i full scout-mundering. Han undrade om det skulle regna. Det trodde vi inte.
    In till stan. Mötte Carro på resecentrum och vi hoppade på tåget till Göteborg. Satt med några trevliga snubbar under resan som också skulle kika på Mustasch. Väl framme strövade vi runt på Liseberg en stund, käkade baguetter till underbara dansbandscovers och duckade för fågelbajs. Sedan Mustasch.
     WHOOOOOM! Jävlarimej. Satan i gatan vilken jävla drag. Nu svärt jag som en fullegubbe men skit samma. Det var fruktansvärt bra. Vi drog på efterfest på Trädgårdsföreningen med Carros vän Robban. Där spelade Mustasch igen, aningen mindre barnvänligt. Öl och whiskey (japp, "e" för det var Jack Daniels!) flödade och grabbarna var skithärliga. Ebbot från Soundtrack hade varit på Liseberg och kikat och han var med även här. Han tog sig friheten att gå upp på scenen med en bordsfläkt(?) i högsta hugg! Sen sjöng de ihop å hade sig. Det var bara sååå bra. Jösses.
    Efter ett antal öl så gick vi därifrån och styrde våra steg mot Robbans ställe. Det var snyggt. Mycket snyggt. Bäst var soffan/divanen jag sov på. Jag sov som en gris. Sedan spenderades dagen med Carro i Göteborg. Vi köpte godis, vatten och öl : )

Och för andra gången i mitt liv har jag fått någon att göra sönder sin mobil i ilska. Vet inte om jag ska vara stolt eller.. skämmas en aning. Rätt kul är det faktiskt. Synd på telefonerna bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0