Sunshine Superman

Ja, vad jag hade att säga förut idag skrev jag på bilddagboken. Sedan dess har jag hunnit en sväng in till stan där jag träffade Carro. Jag skulle bland annat hämta ut mitt nya ID-kort. Vad vackert det är alltså. Jag ser ut som en häxa. Sen inhandlade jag ett par linnen och vi satte oss och myste med glass i kyrkparken. Det var varmt. Jag hade gåshud över hela kroppen. Det måste vara något allvarligt fel på mig. Men så är det. Vi sprang sedan runt lite på stan och för Carros del slutade det i ett biobesök och jag åkte hem och myste på gräsmattan hemma med Kocko-Yoko. Glass igen. Mamma tvingade i mig. "Tvingade..."

Sen skulle jag vilja säga grattis. Grattis till en man som har förgyllt mitt liv länge. Han har fått mig att pipa, gny, brista ut i skratt, känna frustande känslor och tillgivenhet och idag fyller han 67! Charlie my boy..



I trädgården hemma har vi en knepig blomma i en rabatt. Det ser ut som ett muterat grässtrå.. stjälken är jättekraftig men i övrigt ser det ut som ett vanligt grässtrå, fast 45 cm högt.. Idag såg vi att det hade kommit en knopp i den! Jag undersökte saken.

Mamma: Rör den inte.
Jag, förskräckt: Jag gjorde det.
Mamma, ännu mer förskräckt: Det gjorde jag med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0