Stulen brevlåda

Jag är inte så glad idag.
Men nu skiter vi i det.

Inatt vid ett - halv två satt min far uppe och tittade på en Clintan-film. Han hörde ett ljud utanför dörren, precis som att någon delade ut reklam i brevlådan. Han sket i det för tillfället men funderade väl lite varför nån delade ut saker mitt i natten. Efter en stund hörde han ett enormt rasslande och bökande så han flög upp ur soffan och ut på framsidan. Brevlådan var borta. Han blev förbannad och sprang in och tog på sig joggingskorna ifall han skulle behöva springa ifatt några förövare. Han kikade uppåt och neråt gatan och såg diverse brevlådor stå och luta åt olika håll. Han valde ett håll att gå åt, såg inte en jävel men efter ett tag hittade han vår brevlåda liggandes alldeles övergiven på asfalten. Locket hade lossat lite. En granne kom ut, sömndrucken, och undrade vad som hände. Tydligen hade någon stulit hennes blommor för ett litet tag sedan. Hon hade fått plantera nya och hon tänkte inte plantera nya blommor en gång till. Hon tyckte man skulle skicka ungarna till Afghanistan eller nått ställe där de verkligen får lära sig vad verkligheten går ut på och hur bra de faktiskt har det här. Hon kommer nånstans därifrån så hon borde ju veta. Pappa gick tillbaka och tryckte ner brevlådan i marken och svor lite.
    Jag fattar inte. Ungar med sommarlov eller? Ska man förstöra och sno saker bara för att man är ledig och behöver nånting att göra? Hört talas om TEVESPEL!? Hahaha!

(Det var tur att pappa hittade brevlådan igen med tanke på det paket med tre skivor Fröken Puma hade skickat efter till mig ifrån Hongkong/Ching-Chong som ramlade ner ibland posten idag.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0