Sprucken kärlek

Det är slutet på en era. Min ständiga följeslagare sedan tre år tillbaka (som på senare tid mest fått ligga nerbäddad i min väska bland mobiler, plånböcker, nycklar och pennor) har gått förlorad. Eller, den har inte dött, men blivit grovt handikappad.
    Old Red åkte i golvet, som så många gånger förr. Det var bara det att denna gången gick det illa. Displayen, själen, sprack. Det går att ta bilder fortfarande men det går inte att se hur de blev. Eftersom jag älskar min kamera väldigt högt så har jag bestämt mig för att göra det bästa av situationen. Jag ska köpa mig en ny. En bra sak med lite mer än 5 miljoner pixlar och där man helst ska kunna ändra slutartiden manuellt. Däremot ska jag behålla Old Red och ha den som festival- och konsertkamera. Eller.. kanske inte är så kul när man inte kan se bilden men jag behöver i alla fall inte vara superduperrädd om kameran. Ursch. Jag är lite ledsen faktiskt.



Köper jag en ny ska den fanimej vara röd den med!

Kommentarer
Postat av: erik

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=7668209

2008-06-21 @ 23:11:27
Postat av: erik

eller den här kanske? alltid sorgligt när kameror dör :(



http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=7462894

2008-06-21 @ 23:13:36
Postat av: Nymphaea

Länk nr 2, Sony-saken verkade mycket bra. Den uppfyllde även ett av de största kraven jag har, som många kameror saknar nuförtiden, titthål! Haha. Man ska inte behöva ha på displayen jämt. Hade jag bara haft display på min nuvarande kamera hade jag ju inte kunnat använda den.



Tack för tipset!

Jo, jag är ganska ledsen faktiskt. Min lilla älskling Dimage måste pensioneras :(

2008-06-22 @ 00:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0