Night on Earth

Samma bikinibekymmer idag. Isch. Jag har fått protester mot det jag skrev. Jovisst. Men jag ser saker själv. Och jag stör mig. Och jag gillar inte mig själv halvnaken.. när någon annan ser mig.


I alla fall. Det gick en film på SVT inatt som hette Night on Earth. Det var bara jag och pappa hemma som tittade på teve och vi kom in när halva filmen redan hade gått. Ganska snart insåg vi vad den handlade om och båda resonerade "Vad häftigt." Filmen handlade kort och gott om fem taxibilar i fem olika städer under en och samma natt. Los Angeles, New York, Paris, Rom och Helsinfors. Taxichaufförernas öden och deras intressanta passagerare. Dialogen var ibland bara rapparkalja (taxichauffören i Rom var genialisk!) och ibland djup och berörde kärlek, liv och död. Den var riktigt bra och lämnade stort avtryck i mig. Skrattade så jag nästan kiknade ibland och blev nästan rörd till tårar senare. Den var från -91. Knepigt att man aldrig sett den tidigare. Måste se Los Angeles och New York också.. missade dem.

Kommentarer
Postat av: Fröken Puma

Jo när italienaren "dräper" prästen är ganska roligt.. =)



Dom har ju haft Jarmusch-tema på SVT, såg du Ghost Dog dagen efter?



Apropå nakenhet, även fotomodeller som teoretiskt sett borde ha dom "vackraste" kropparna på planeten har ofta massa komplex över sin kropp ner till minsta detalj, så hurivda man uppskattar och ser något vackert i sin kropp eller inte, handlar snarare om självförtroende och ens mentala självbild.



Slutsatsen är ganska enkel, människan är av naturen oförmögen att bedöma sin egna kropp på ett rationellt sätt, och får följaktligen förlita sig på omgivningens omdöme istället.

2008-07-31 @ 09:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0